اخبار گردشگری

اداره کل منابع طبیعی و میراث فرهنگی هرمزگان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان بعد از ظهر شنبه در حاشیه امضای این تفاهم نامه به خبرنگاران گفت : اکوتوریسم (طبیعت گردی) یک موضوع جهانی است و بیش از ۲۰ درصد از ظرفیت صنعت گردشگری را در کشورها به خود اختصاص داده است.
امید ذاکری بیان داشت: با وجود قابلیت ها و چشم اندازهای طبیعی و گردشگری فراوان، در هرمزگان روی این صنعت بسیار کم کار شده است.
وی ادامه داد: اکوتوریسم می تواند نقشی متفاوت و قابل توجه در مناطق گردش پذیر داشته باشد و فعالیت آن در هرمزگان نیز با توجه به زمینه های آن می تواند کارکردهای متفاوتی را در پایداری عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی استان ایفا نماید.
وی ادامه داد: با این تفاهم نامه سعی شده یک برنامه زیر ساختی براساس قابلیت انسانی و طبیعی منطبق بر حفظ سیمای سرزمینی و منابع طبیعی در اکوتوریسم روستایی تدوین شود.
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی هرمزگان نیز در خصوص این تفاهم نامه گفت: برنامه های مدیریتی اکوتوریسم وسیله ای برای رشد و ترقی توریسم در محدوده روستاها به ویژه منطقه گردشگری طرح مدیریت جامع حوزه های آبخیز می باشد.
محسن ضیایی بیان داشت: با این دیدگاه تفاهم نامه با هدف شناسایی و تحقق اهداف گردشگری در راستای افزایش بنیه اقتصادی آبخیزنشینان ، ایجاد زیرساخت های حوزه گردشگری با لحاظ شدن برنامه های حفاظت منابع طبیعی و ایجاد فرصت های شغلی مناسب با داشتن کمترین آثار تخریب محیط طبیعی منعقد شده است.
از مساحت هفت میلیون و۲۰۰ هزار هکتاری استان هرمزگان ، شش میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار آن جنگل ، چهار میلیون و ۹۳هزار هکتار مرتع و یک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
۷۱۹۸/۲۰۹۴
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشاردهنده:هومن محمدکرمی

انتهای پیام /*


اجتماعی


منابع طبیعی


گردشگری


هرمزگان