اخبار گردشگری

۲۰ اثر صنایع دستی آذربایجان غربی در انتظار دریافت نشان مرغوبیت

افسانه رنجبر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برنامه اعطای نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی هر۲ سال یکبار برگزار می شود، افزود: امسال ۶۰ اثر پس از انتشار فراخوانی دراین زمینه از سوی فعالان صنایع دستی به معاونت صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری این استان ارسال شده بود.
وی اشاره به اینکه ۴۰ نوع صنایع دستی توسط هنرمندان آذربایجان غربی تولید می‌شود، اضافه کرد: صنایع چوب در مرکز استان، قالی‌بافی و نساجی در جنوب استان و تراش سنگ در شمال این استان از جمله هنرهای دستی بومی این منطقه محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، ۱۵ اثر از آذربایجان غربی در سال ۱۳۹۴ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی را کسب کرد.
جواد درویش زاده نخستین هنرمند آذربایجان غربی است که در سال ۱۳۹۰ شمسی در رشته منبت کاری موفق به دریافت نشان مرغوبیت صنایع دستی کشور شده است.
صنایع دستی مختلفی در زمینه های مختلف شامل نساجی سنتی، سفال و سرامیک، هنرهای چوب، پوشاک سنتی، صنایع دستی فلزی و روی شیشه و دیگر پیشه های سنتی وابسته به صنایع دستی از جمله رنگرزی گیاهی و نخ ریسی سنتی در آذربایجان غربی فعال است.
این استان با داشتن گنجینه های صنایع دستی، ظرفیت قابل توجهی برای ایجاد کارگاه های تولید صنایع دستی دارد تا نتیجه اقتصاد درون زا در عمل به نمایش گذاشته شود.
۸۱۳۵/۲۰۹۳
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** تنظیم کننده: توحید محمودپور ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


نشان مرغوبیت


آذربایجان غربی