اخبار گردشگری

رای پرونده اعضای باند قتل‌های سریالی گلستان صادر شد

دادگاه انقلاب گرگان رای پرونده ۸ هزار صفحه‌ای باند موسوم به قتل های سریالی گلستان را صادر کرد.

به گزارش میزان، رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادگاه انقلاب گرگان متهمان ردیف اول و دوم را به اعدام در ملاعام و متهم ردیف سوم را به «نفی بلد» (تبعید) محکوم کرد.

هادی هاشمیان افزود: این باند سه نفره، ۸۰ فقره سرقت مسلحانه و ۱۳ قتل را در فاصله سال های ۷۹ تا ۹۴ در استان های گلستان و مازندران مرتکب شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان اضافه کرد: رسیدگی به این پرونده پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور از بهمن ۹۵ در دادگاه انقلاب گرگان، به اتهام افساد فی الارض و محاربه آغاز شده بود.

به گفته هاشمیان، حکم صادر شده در دادگاه انقلاب، قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

وی با بیان این که با صدور این حکم، پرونده اعضای باند در دادگاه انقلاب بسته شد، افزود : این پرونده برای رسیدگی از جنبه ی خصوصی جرم در مورد قتل ها و سرقت ها به دادگاه کیفری یک استان ارسال شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اعضای باند معروف به قتل های سریالی، بهار ۹۴ به دنبال تشکیل پرونده قتل راننده سواری در دادسرای عمومی و انقلاب گرگان، شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته هاشمیان، بررسی اسلحه توسط کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان نشان داد با این اسلحه، در سال های گذشته نیز چندین سرقت مسلحانه و قتل در استان های گلستان و مازندران انجام شده است .

وی گفت: به این ترتیب یکی از سارقان که از مجرمان سابقه‌دار بود، شناسایی و دستگیر شد.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: بررسی‌ها نشان داد، این فرد از چند سال پیش همراه پسرش و فرد دیگری اقدام به سرقت‌های مسلحانه می‌کرد که در یک عملیات ضربتی، آن ها نیز دستگیر شدند.

هاشمیان افزود: اعضای این باند، دام، انواع ماشین آلات کشاورزی، موتور آب، موتورسیکلت و خودرهای سواری را سرقت می کردند و در صورت مقاومت مال باختگان آنان را نیز با اسلحه به قتل می رساندند.