اخبار گردشگری

رشد ۳۰ درصدی اقامت گردشگران تابستانی در گیلان

رضا علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای تیرماه تا پایان شهریورماه امسال، ۲۹ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۹۷۶ نفر شب اقامت در استان به ثبت رسیده است.
وی اظهار کرد: تردد خودرو در مدت زمان یادشده، پنج میلیون و ۲۵۹ هزار و ۷۴۸ مورد به ثبت رسیده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، حدود ۲۳درصد رشد داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به روند مطلوب فعالیت های این اداره کل طی شش ماه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: پروژه های مرمتی، گردشگری و سرمایه گذاری بسیاری در استان در مرحله اجرا قرار دارد که تکمیل آن موجب تحول نظام اقتصادی و همچنین توسعه گردشگری گیلان می شود.
وی کیفی سازی خدمات را مستلزم بهره گیری از تجارب کارکنان متخصص و متعهد دانست و اعمال صحیح راهبردهای استراتژیک در استان را درآمدزا ذکر کرد.
علیزاده با بیان اینکه زنجیره ارزش ها باید ملاک عمل قرار گیرد و عناصر طبیعی و تاریخی بعنوان ارکان صنعت گردشگری شناخته شود، افزود: کیفی سازی خدمات مستلزم بهره گیری از تجارب کیفی نیروی انسانی کارازموده و دانش آموخته است.
یک هزار و ۸۲۱ تاسیسات گردشگری در گیلان فعال هستند و در زمان حاضر در بخش گردشگری استان شش هزار و ۳۲ نفر شاغل هستند که از این تعداد، چهار هزار و ۹۲۶ نفر مرد و یک هزار و ۱۰۶ نفر را بانوان تشکیل می دهند.
خبرنگار: ضامن ** انتشاردهنده: کبیری
۱۸۸۱/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


رشد اقامت


گیلان