اخبار گردشگری

شناسایی ۵۰۰ روستای هدف گردشگری در استان های اصفهان، قم و مرکزی

به گزارش ایرنا، ناصر مشهدی زاده همرمان با برگزاری آیین قالیشویان در مشهد اردهال در جمع خبرنگاران کاشان گفت: شناسایی و مستندنگاری ظرفیت های ناشناخته گردشگری در سه حوزه جاذبه های تاریخی، فرهنگی و آئینی، میراث ناملموس و طبیعی مانند تالاب ها، آبشاره، چشمه ها و دره های روستاهای هدف گردشگری در این سه استان در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: برخی از آئین های شناسایی شده مانند آئین سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان و تعزیه نطنز در تقویم ملی گردشگری و تقویم این استان ها ثبت شده اما نیازمند تدوین فهرستی جامع در این زمینه هستیم.
دبیر کارگروه توسعه گردشگری استان های اصفهان، قم و مرکزی با اشاره به فراخوان مستندنگاری آئین های عزاداری در این استان ها بیان کرد: سند اقتصاد مقاومتی این سه استان نیز با محور کشاورزی و گردشگری در حال تدوین می باشد که تا کنون فهرست استان قم تکمیل شده است.
او اضافه کرد: بر اساس سند طرح های گردشگری با شاخص های جذب سرمایه‌گذاری، پویایی، زودبازدهی و بوم گردی روستایی قابلیت جذب و عملیاتی شدن دارند چرا که این استان ها با توجه به قرار گرفتن در محور طلایی گردشگری کشور (از تهران تا شیراز و بندرعباس) از ظرفیت جغرافیایی، فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی ویژه ای برخوردار هستند.
مشهدی زاده در ادامه از امضای تفاهم نامه ای بین سه استان اصفهان، قم و مرکزی با هدف توسعه گردشگری، هم افزایی و تعریف مزیت های جدید در افزایش میزان اقامت، اسکان و پذیرایی گردشگران خبر داد.
همایش میراث جهانی قالیشویان و توسعه گردشگری فرهنگی، آئینی و مذهبی با حضور جمعی از مسئولان سه استان اصفهان قم و مرکزی در مشهد اردهال کاشان برگزار شد.
نقاره خوانی، پخش نماهنگ و رونمایی از کتاب کارآفرین برتر به قلم سیدعلی ضیایی از جمله بخش های این همایش بود که در غیاب میهمانان خارجی برگزار شد.
مشهد اردهال در ۴۵ کیلومتری غرب کاشان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف صائب** انتشار: سلطانمرادی
۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث


روستای هدف گرشگری