اخبار گردشگری

۲۱ هزار گردشگر خارجی از روستای ابیانه بازدید کردند

محمد عادلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶ هزار و ۲۶۷ نفر اردیبهشت، بیش از پنج هزار نفر درمرداد و شهریور و بیش از سه هزار و ۳۰۰ نفر در ماه های خرداد و تیر از این روستا و اماکن تاریخی و گردشگری آن دیدن کردند.
وی افزود: ۶ هزار و ۳۰۰ گردشگر از کشورهای فرانسه، ایتالیا، آلمان، انگلیس، اسپانیا، استرالیا و اوکراین نیز در فروردین ماه سال جاری از این روستا دیدن کردند.
دهیار ابیانه گفت: زندگی جاری و ساری در بافت کهن و بناهای تاریخی این روستا موضوع قابل توجه بازدیدکنندگان است چرا که در بیشتر نقاط دنیا زندگی در چنین بافت هایی وجود ندارد.
به گفته او، روستای ابیانه دارای ۲ زیارتگاه و ۱۱ مسجد است که از قدیمی ترین آنها می توان به مسجد جامع (۴۶۶ هجری قمری )، برزله (۷۰۱ هجری قمری) و مسجد حاجتگاه (۹۵۲ هجری قمری) اشاره کرد.
ابیانه با پیشینه حدود یک هزار و ۵۰۰ سال یکی از قدیمی‌ترین زیستگاه‎های انسانی در حاشیه کویر ایران محسوب می‏‌شود و کهن ترین اثر تاریخی این روستا آتشکده ابیانه است.
روستای ابیانه ۴۰ کیلومتری شمال غربی نطنز در دامنه کوه کرکس واقع شده و با ارتفاع بیش از ۲ هزار و ۲۲۰ متر یکی از بلند ترین نقاط مسکونی کشور نیز محسوب می شود.
خبرنگار: رحمت الله کاملی – انتشار دهنده : عمادی
۷۴۳۰/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


روستای ابیانه


گردشگران خارجی