اخبار گردشگری

۲۰ هزار و ۶۳۱ نفر از موزه های استان مرکزی دیدن کردند

سیدمحمد حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع بازدید کنندگان ۲۰هزار و ۵۳۸ نفر مسافر داخلی و ۹۳ نفر گردشگر خارجی بودند.
وی اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سال گذشته ۱۹ هزار و ۵۴۳ نفر از موزه های استان مرکزی دیدن کردند که این میزان با افزایش پنج درصدی در سال ۹۶ همراه شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ۹۳ گردشگر خارجی در سال جاری از موزه های استان دیدن کردند که در همسنجی با سال گذشته، سه برابر افزایش یافته است.
حسینی افزود: ترکیب موزه های استان در شهرستان های مختلف متنوع است و در این اماکن به صورت تخصصی اشیای جذاب و ارزشمندی در حوزه تاریخی، مردم شناسی، آب ، اسناد، باستان شناسی و صنایع دستی به معرض دید عموم گذاشته شده است.
وی اظهار کرد: ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و راه اندازی تنها موزه در حال ساخت استان اعتبار نیازاست که عملیات اجرایی آن پنج سال قبل کلید خورده و تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی اداره کل میراث، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: اشیای با ارزش و قدیمی اراک در مکان های تغییر کاربری یافته بناهای تاریخی به طور پراکنده نگهداری می‌شود که شرایط موجود در این بناها مناسب موزه داری نیست.
حسینی افزود: با تکمیل و راه اندازی موزه بزرگ اراک تمامی اقلام، اشیا و آثار گذشتگان به این مکان منتقل و به صورت علمی و اصولی از آن ها نگهداری می‌شود.
وی اظهار کرد: کار ساخت موزه مردم شناسی روستای انجدان اراک با هدف شناخت پیشینه فرهنگی و تاریخی این روستا در دستور کار قرار گرفته چرا که این روستا از مناطق هدف گردشگری با جذابیت های بوم گردی طبیعی و تاریخی است.
مدیرکل میراث فرهنگی اداره کل میراث، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: اشیا گردآوری شده برای نمایش در موزه انجدان شامل ادوات کشاورزی، اسباب منزل، مطبخ و اسناد نفیس کاغذی و کتابی است که قدمت آن ها از دوران صفویه آغاز و تا دوران پهلوی ادامه پیدا می کند.
هشت موزه دولتی و ۲ موزه خصوصی در استان مرکزی وجود دارد.
بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۵۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
۶۹۹۱/۳۰۷۵/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


موزه


استان مرکزی