اخبار گردشگری

رستوران دلی‌جان تهران

رستوران دلی‌جان تهران، از آن دست رستوران‌هایی است که غذاهای اصیل و سنتی ایرانی را در جایی شیک و لوکس به مردم عرضه می‌کند. در واقع، غذاهایی که در تصور عامه نام خوراک‌های بی‌کلاس را به خود گرفته و کم‌‌کم رو به فراموشی هستند، در دلی‌جان شأن و منزلت بیشتری پیدا کرده‌اند. این رستوران تازه تأسیس، با وفاداری خود به فرهنگ غنی ایرانی چه در منو و چه در طراحی داخلی وظیفه خود را به نحو احسنت انجام داده است. یکی از ویژگی‌های مثبت و شایان توجه رستوران دلی‌جان، پرهیز از تکرار تا حد ممکن در منو می‌باشد. به عبارت دیگر، شما در منوی اکثر رستوران‌های ایرانی غذاهایی مانند خورشت قیمه و قرمه سبزی، کباب کوبیده و جوجه کباب را بدون استثنا می‌بینید. اما رستوران دلی‌جان، با وجود غذاهایی همچون آب دوغ خیار، گوشت و لوبیا و دمپختک روی این تکرار خط قرمز کشیده است. اولین چیزی که با ورود به این رستوران نظر شما را به خود جلب می‌کند، دکوراسیون فوق‌العاده زیبای دلی‌جان می‌باشد. سقف تماماٌ آینه کاری شده، پنجره‌های زیبای قوس‌دار، میز و صندلی‌های سفید رنگ و علمی که بر روی دیوار خودنمایی می‌کند، همه گویای این مطلب هستند.
باید بدانید که طراحی بی‌نظیر این رستوران کار جناب آقای مرتضی دره باغی نقاش معروف کشورمان است. ترکیب المان‌های سنتی و قدیمی در رستوران دلی‌جان مانند استفاده از قاشق چنگال‌ها و ظروف لوکس و شیک در کنار دکوراسیونی به سبک قدیم حس خوبی را به شما منتقل می‌کند. در مورد نام این رستوران باید بگوییم که انتخاب آن به ارابه و کالسکه مربوط نبوده و بیشتر به خاطر سرو دل و جگر نام دلی‌جان را برای آن برگزیدند. عموماٌ همه شما این غذای خوشمزه را در رستورانی با ظاهر معمولی سرو می‌کنید. اما دلی‌جان با تغییر این قانون، یعنی در ارائه دل و جگر به همراه نان تازه رنگ و بوی دیگری به این غذای قدیمی داده است. به طور کلی، غذاهای رستوران دلی‌جان چه از نظر کیفیت و چه از لحاظ قیمت سطح خوبی داشته و از صرف غذایی خوشمزه در آن حس و حال خوبی به شما دست می‌دهد.
گوشت و لوبیا ارزان‌ترین و یک سیخ جگر گران‌ترین غذاهای دلی‌جان به حساب می‌آیند. پیش غذاهای این رستوران شامل میرزاقاسمی، سالاد الویه، آب دوغ خیار و نان و پنیر واقعاٌ ارزش امتحان کردن را دارند. فلفل، قارچ و گوجه کبابی، کباب چنجه، جوجه کباب بدون استخوان و بال کبابی مخصوص دلی‌جان در زمره غذاهای کبابی بی‌نظیر این رستوران می‌باشند. طعم خوش نوشیدنی‌های گرم دلی‌جان مانند چای ترش، چای نعنا، بهار نارنج و گل گاو زبان این رستوران را هیچ‌گاه فراموش نخواهید کرد. از امتحان ماست مخصوص و سالاد شیرازی دلی‌جان پشیمان نمی‌شوید. دسرهایی همچون بستنی سنتی، شله زرد و فالوده این رستوران عطر و طعمی بی نظیر و به یاد ماندنی دارند. چشیدن طعم خوب نوشیدنی‌های خنک و گوارایی مانند شربت آلبالو، دوغ مخصوص دلی‌جان، شربت بهار‌نارنج و خاکشیر روح و جان شما را تازه می‌کند. به جرأت می‌توان گفت که رستوران دلی‌جان می‌تواند از بهترین گزینه‌ها برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه شما عزیزان باشد. پس اگر گذرتان به خیابان فرشته افتاد سری هم به این مکان دنج و آرام بزنید.
آدرس: تهران، خیابان شهید فیاضی(فرشته)، خیابان شبدیز، کوچه افشار، پلاک ۱۵٫
شماره تماس:۲۲۶۴۹۷۷۴ -(۰۲۱ )

رستوران دلی‌جان تهران

رستوران دلی‌جان تهران

رستوران دلی‌جان تهران

رستوران دلی‌جان تهران

رستوران دلی‌جان تهران

رستوران دلی‌جان تهران

رستوران دلی‌جان تهران

رستوران دلی‌جان تهران

رستوران دلی‌جان تهران

رستوران دلی‌جان تهران

رستوران دلی‌جان تهرانرستوران دلی‌جان تهران