اخبار گردشگری

نمایشگاه نقاشی هنرمند ۷۵ ساله خود آموخته در خانه هنرمندان ایران

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا از خانه هنرمندان ایران، ذبیح‌الله محمدی از جمله نقاشان خودآموخته‌ ای است که از کودکی دلبسته داستان‌ های شاهنامه شده است.
این هنرمند ۷۵ ساله سالهاست که با تکنیک خودکار، داستان ‌های شاهنامه و داستان‌ هایی که از کودکی به نقل از دیگران شنیده و در خاطرش مانده است را به تصویر می ‌کشد.
وی در این نمایشگاه که نخستین تجربه نمایشگاه انفرادی ‌اش نیز به شمار می ‌رود، مجموعه‌ای از ۵۰ نقاشی در ابعاد کوچک را با تکنیک خودکار به نمایش می‌گذارد که بخشی از آثار او تک‌رنگ و برخی نیز رنگی کار شده‌اند.
نمایشگاه نقاشی ‌های ذبیح ‌الله محمدی، از ۱۴ تا ۲۵ مهرماه در خانه هنرمندان برپا خواهد بود.

**نمایشگاه‌ های «من» با عنوان هم‌فشردگی در گالری چهار
نمایشگاه «من» با عنوان هم‌فشردگی مجموعه آثار ۱۶ هنرمند در زمینه های مختلف در گالری چهار برپا می شود.
موضوع محوری همه آثار نمایشگاه، هم‌فشردگی است و هرکدام از هنرمندان در مورد رابطه خود و هم‌فشردگی، اثری را ارائه داده‌ است.
مدیوم آثار متفاوت بوده و آثاری در گستره، عکس، نقاشی، چیدمان، طراحی و چاپ در این کارنما ارائه خواهند شد.
جاوید رمضانی هنربان در بیانیه این نمایشگاه در توضیح هم‌فشردگی (Density) می‌گوید: «جهان ما از فوتونها، الکترونها و هسته اتم تشکیل شده است. فوتون ‌ها ذراتی هستند که گذر زمان بر روی آنان صفر می ‌باشد، بنابراین فشرده ترین ذرات در جهان فوتون ‌ها هستند. این اثر جرم آنها، باعث به وجود آمدن یک گذر زمان صفر بر روی فوتون ‌ها است. با افزایش سرعت ذهن، چگالی بالا رفته و احساسات انسانی مسدود می‌شود. نبرد‌ها، خشم‌ها و رفتارهای سر نمونی تماماً در حال فروپاشی و انفجار است. جرم به جای زمان قرار می گیرد.
فوتون ‌ها نیروی حرکت را از گذر زمان به دست می‌آورند. اتساع زمان فوتون‌ها را به سمت محیط‌های متحرک می‌کشاند و هستی نیروی خود را از این منطق کسب می کند.
زمانی که سرعت یک جامعه با قدرت ذهن انسانی افزایش می‌یابد، به طور همزمان جرم آنها هم افزایش یافته و اصطکاک پدید می‌آید. فروپاشی آنچه معیارهای زیستن است؛ و تنش‌ها و درگیری های حاصل این فرآیند هستند.»
منطق حاکم بر این نمایشگاه بررسی این فعل و انفعالات در حوزه‌ هنر و با ابزار هنر است.
نمایشگاه من۶، همفشردگی، از ۱۴ تا ۲۴ مهرماه در گالری چهار برپا است.

**نمایشگاه نقاشی آثار داریوش زاهدی در نیاوران
نمایشگاه نقاشی آثار داریوش زاهدی با عنوان «هدیه مهر» و با هدف حمایت از کودکان کم بضاعت ایرانی جمعه ۱۴ مهرماه در فرهنگسرای نیاوران برپا می شود.
در این نمایشگاه آثار نقاشی هنرمند معاصر، داریوش زاهدی که به همت «بنیاد فرهنگی صبح قریب» در فرهنگسرای نیاوران برپا می‎شود ۵۰ اثر از داریوش زاهدی با موضوع طبیعت و سبک رنگ روغن در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
نمایشگاه نقاشی و فروش آثار داریوش زاهدی از ۱۴ تا ۲۰ مهر در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

**نمایشگاه نقاشی استاد نصرت الله مسلمیان در گالری ایرانشهر
نمایشگاه نقاشی های استاد نصرت الله مسلمیان و مراسم رونمایی از کتاب صدنسخه ای این هنرمند در گالری ایرانشهر برگزار می شود.
در این نمایشگاه ۱۳ اثر به نمایش گذاشته می شود و رونمایی از کتاب صد نسخه ای از آثار نصرت الله مسلمیان نیز از دیگر برنامه های جنبی مراسم افتتاحیه خواهد بود.
آئین گشایش این مراسم روز جمعه ۱۴ مهرماه با حضور مسئولان، هنرمندان و هنردوستان برگزار خواهد شد و نمایشگاه همه روزه (به غیر از شنبه ها) تا روز دوم آبان ماه در گالری ایرانشهر برپا خواهد بود.
فراهنگ**۹۳۳۸**خبرنگار:صدیقه بهارلو

انتهای پیام /*


فرهنگی


هنر تجسمی


نمایشگاه نقاشی


هم‌فشردگی