اخبار گردشگری

کارکنان پایگاه جهانی چغازنبیل سه ماه است حقوق دریافت نکرده اند

به گزارش ایرنا این افراد با وجود فعالیت در پایگاه جهانی چغازنبیل همچنان پیگیر مطالبات خود از سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری می باشند.
به گفته آنان علاوه بر پرداخت نشدن حقوق در ماه های اخیر ، به دلیل واریز نشدن حق بیمه ، دفترچه های درمانی آنها نیز تمدید نمی شود.
سرپرست پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه روز چهارشنبه در خصوص مشکل کارکنان این پایگاه به خبرنگار ایرنا گفت:حقوق بیشتر کارکنان شاغل در پایگاه چغازنبیل از محل اعتبارات عمرانی پرداخت می شود.
عاطفه رشنویی افزود:از آنجا که اعتبارات عموما در کشور نیمه دوم سال ابلاغ می شود لذا از پایان سال مالی عمرانی ( تیرماه ) تا ابلاغ اعتبار جدید ، اعتباری برای واریز حقوق ماهانه کارکنان پایگاه چغازنبیل وجود ندارد و این مشکل تنها مختص پایگاه چغازنبیل و هفت تپه نیست.
وی گفت:بیش از ۲ سال است این مشکل در سازمان میراث فرهنگی کشور در دست پیگیری است تا نحوه پرداخت حقوق و دستمزد این کارکنان اصلاح شود.
سرپرست پایگاه چغازنبیل و هفت تپه بیان کرد:مشکل پرداخت حقوق کارکنان پایگاه چغازنبیل و سایر پایگاه های باستانی کشور نیازمند اصلاح بخش هایی از قانون خدمات کشوری و پیگیری بین وزارتخانه ای است که در حوزه اختیار مدیریت این پایگاه نمی باشد.
رشنویی گفت: مشکل حقوق و دستمزد کارکنان پایگاه باستانی چغازنبیل به مراجع ذیصلاح اطلاع رسانی شده است.
۴۰ نفر در پایگاه باستانی چغازنبیل مشغول کار اند.
زیگورات چغازنبیل که نخستین اثر باستانی ایران است که به ثبت جهانی رسیده در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شوش و ۲۰ کیلومتری هفت تپه در شمال خوزستان واقع است.
این سازه در سال ۱۹۷۹ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت.
محوطه باستانی هفت‌تپه در بخش جنوب شرقی شهرستان شوش و در فاصله ۱۵ کیلومتری آن واقع شده است.
این محوطه از اهواز مرکز استان خوزستان ۱۰۰ کیـلومتـر و از چغازنبیل ۲۲ کیلومتر فاصله دارد.
۷۲۸۰/۶۰۶۸
خبرنگار:مجتبی پناهی**انتشار:محمدعلی فریدپناه

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


چغازنبیل


هفت تپه