اخبار گردشگری

دبیر کمیته ملی یونسکو: حادثه لاس وگاس نتیجه فناوری بی اخلاق است

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، سعد الله نصیری قیداری روز سه شنبه در نشست تخصصی نقش ادیان در تبیین ارزش های اخلاقی اظهار کرد: هدف جمهوری اسلامی از این همایش که نمایندگان ادیان مختلف در آن حضور دارند، این است که توجه دنیا را به اخلاق در علم معطوف کند.
وی افزود: در احادیث و روایات اسلامی بر موضوع اخلاق در کنار و حتی بالاتر از علم توجه شده است. اگر اخلاق از علم جدا شود، آتش به پا می کند. حادثه دیروز و حوادث دیگر گه باعث مرارت بشر است به دلیل عدم رعایت اخلاق است.
نصیری گفت: در زمان راه اندازی کمیته اخلاق کمیته ملی یونسکوی ایران، تاکید داشتم که از طریق دین می توانیم اخلاق را در جامعه رشد دهیم و علم به تنهایی از توسعه اخلاق در جامعه بر نمی آید.
وی ادامه داد: در نظر داریم در پایان این نشست به عنوان تجربه نشست بین المللی ایران از این نظر که ادیان می تواند در توسعه اخلاق در دنیا نقش مهمی ایفا کند، به یونسکو ارائه دهیم.
نصیری تاکید کرد: جایزه ابن سینا را در یونسکو به علاقه مندان اخلاق و فناوری اهدا می کنیم این حرکت زیبایی است که توجه ایران را به بعد اخلاق در فناوری نشان می دهد.
وی افزود: بعثت پیامبر ما با هدف مکارم اخلاق شکل گرفته و مولانای بزرگ خلقت انسان را در مثنوی برای دوری از شر و پیوستن به خیر و حق عنوان می کند.
دبیر کمیته ملی یونسکو تاکید کرد: همه علما، ادبا و فلاسفه ایرانی به بودن علم و اخلاق کنار هم تاکید دارند؛ در سفر چند سال پیشم به سوئد برای راه اندازی رصدخانه ایران یکی از اساتید آنجا گفت که دانشکده ای راه اندازی کرده اند که در مقابل رشد فزاینده علم و فناوری بدون توجه به ضوابط اخلاقی بایستد.
نشست تخصصی نقش ادیان در تبیین ارزش های اخلاقی به میزبانی کمیته ملی یونسکو ایران با حضور چهره های علمی و سخنرانانی از نمایندگان ادیان حاضر در ایران در سالن حکمت کتابخانه ملی برگزار شد.
فراهنگ ** ۳۰۷۹ ** خبرنگار: علی اسدی * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*


فرهنگی


کمیته ملی یونسکو


سعدالله نصیری قیداری


همیش ادیان و اخلاق