اخبار گردشگری, گردشگری و توریسم

تدوین بسته های نوین گردشگری گیلان بر اساس تقویم فرهنگی

رضا علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شناخت رویدادهایی که در طول سال رخ می دهد کمک می کند تا تورهای مختلفی وارد گیلان شوند؛لذا تدوین تقویم فرهنگی ضروریست.
وی با اشاره به روند تغییرات صنعت گردشگری و نیز تاثیر آن در ذائقه سفر گردشگران، همگام شدن دفاتر خدمات مسافرتی با سرعت روند این تغییرات و بهره گیری از مباحث تخصصی روز دنیای گردشگری را مورد تاکید قرار داد.
وی بر ضرورت توجه به ارکان گردشگری و شاخه های این صنعت تاکید و تصریح کرد : ایجاد روند متوازی در برگزاری تورهای گردشگری و وارد کردن گردشگر به گیلان با طراحی بسته های ویژه یک تدبیر قابل اجرا در زمان فعلی است.
علیزاده همچنین از برخورد جدی با گروهای غیرمجاز در امر تورگردانی به عنوان یکی از دغدغه های اصلی دفاتر خدمات مسافرتی خبر داد و افزود: اجرای تورهای غیرمجاز توسط افراد غیر حرفه ای،علاوه بر آسیب رساندن به این دفاتر،ایجاد بدبینی های فراوانی را به هرگونه فعالیت تورگردانی در پی داشته است که هم اکنون با برخوردهای جدی این اداره درحال ریشه کن شدن است.
وی تاکید کرد:دفاتر خدماتی باید بسته های گردشگری را به گونه ای در نظر بگیرند تا مجموعه های اقامتی،پذیرایی،تفریحی و فروشگاههای صنایع دستی در یک قالب عرضه شوند.
علیزاده ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران را ضرورتی قابل اتکا در توسعه صنعت گردشگری دانست و بیان کرد:رغبت افزایی در حوزه سفر و گردشگری مستلزم تعامل و تمرکز عناصر مرتبط با این صنعت است.
وی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای استان گیلان در جذب گردشگر و توسعه گردشگری داخلی و خارجی؛بر ضرورت استانداردسازی کیفیت خدمات گردشگری بعنوان یکی از مباحث بسیار مهم در حوزه جذب توریسم و توسعه پایدار تاکید کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان تاثیر گردشگری بر ایجاد فرصت های شغلی،استقبال و رفتار شهروندان در راستای توسعه گردشگری و میزان تاثیر این صنعت در ارتقا سطح استاندارد زندگی مردم را مورد بحث قرار داد و افزود : در مسیر سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه گردشگری باید حفظ محیط زیست مورد توجه قرار گیرد.
۸۷ هتل، ۲۳ هتل آپارتمان، ۷۵ مجتمع گردشگری، ۴۷ مهمانپذیر، ۱۰۴۳خانه مسافر ، ۲۳۳ واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و ۶۲ دفتر خدمات مسافرتی با ۴۰۰ راهنمای گردشگری در گیلان فعال هستند.
در حال حاضر در تاسیسات گردشگری گیلان شش هزار و ۳۲ نفر شاغل هستند که از این تعداد چهار هزار و ۹۲۶ نفر مرد و یک هزار و ۱۰۶نفر را بانوان تشکیل می دهند.
خبرنگار: ضامن **انتشار دهنده: بابایی
۱۸۸۱ / ۶۰۳۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری مذهبی


تدوین بسته های سفر


گیلان