اخبار گردشگری

۱۳۰میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی عمارت حاج رئیس اختصاص یافت

به گزارش ایرنا، محمد مهدی بنچاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح بهسازی عمارت یاد شده چند سالی به میراث فرهنگی واگذار شده بود که به نتیجه مناسبی نرسید.
وی بیان کرد: در جریان سفر سال گذشته وزیر راه و شهرسازی به استان بوشهر تقاضای واگذاری این کار به اداره کل بنادر و دریا نوردی استان ارائه که با موافقت وزیر زمینه بهسازی آن فراهم شده است.
بنچاری ادامه داد: این طرح به محض تکمیل، با هدف کاربری هایی نظیر گالری و نمایشگاه های عمومی در اختیار شهروندان بوشهری قرار می گیرد.
وی گفت:طرح بهسازی عمارت حاج رئیس پس از برگزاری مناقصه و انتخاب سرمایه گذار اجرایی می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با پیگیری های صورت گرفته، طرح مجموعه اسکله تفرحی و گردشگری بوشهر ( مارینای بوشهر) در سازمان مرکزی مصوب شده و در تلاش برای اجرای آن با مشارکت بخش خصوصی هستیم که نقشی مهم در بهبود زیرساخت های گردشگری دریایی بوشهر دارد.
وی ادامه داد: پارکینگ شناورهای تفریحی و جانمایی یک هتل دریایی با استفاده از کشتی کروز دسته دوم با همکاری بخش خصوصی بخش دیگری از پروژه مارینای بوشهر است.
بنچاری بخش دیگری از طرح را شامل احداث پل موزه در انتهای خیابان طالقانی دانست و گفت: تخلیه و بارگیری شناورها از جذابیت های بندر بوشهر برای مردم و گردشگران است که به دلیل تردد ماشین آلات سنگین و مراقبت از محموله های صاحبان بار، استفاده از این ظرفیت گردشگری با محدودیت هایی روبرواست. وی، احداث پل بین ساحتمان تاریخی حاج رئیس به سمت پارک سیادت، فرصتی ویژه و منحصر به فرد برای مشاهده فعالیت های بندر و نمایی زیبا از بافت تاریخی بوشهر به مردم و گردشگران می دهد.
بنچاری با بیان اینکه مارینای بوشهر شامل این پل، پارکینگ شناورهای تفریحی در جفره و هتل دریایی است، اظهارکرد: این طرح ها در سازمان مرکزی به تصویب رسیده و در تلاش برای اجرای آن با مشارکت بخش خصوصی هستیم.
معماری عمارت حاج رئیس مجموعه‌ای بزرگ و مجلل است که در ضلع شرقی بافت قدیم بوشهر قرار دارد به وسیله حاج عبدالرسول طالبی، ملقب به ‘ رئیس التجار ‘ و مشهور به ‘حاج رئیس’ در محله شنبدی احداث شد.
این اثر هفتم مرداد ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۹۲۷۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
۷۲۱۲
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

انتهای پیام /*


اقتصاد


اعتبار


عمارت


بوشهر