اخبار گردشگری

رئیس میراث فرهنگی: یک باب خانه قدیمی در شهر اردکان ویران شد

حمید مشتاقیان عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در دو شب گذشته ماموران گشت میراث فرهنگی تا ساعت یک بامداد در حال گشت زنی در مکان های تاریخی شهرستان بودند، تخریبی مشاهده نکردند، اما صبح زود با تخریب یک باب خانه قدیمی رو به رو شدند که تاکنون عاملان تخریب آن شناسایی نشدند.
وی اضافه کرد: به محض مشاهده تخریب این بنا که هنوز به ثبت آثار ملی نرسید،شخصا در محل حضور پیدا کردم و یکی از معاونان میراث فرهنگی استان یزد نیز از این مکان بازدید کرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی اردکان با بیان اینکه این خانه توسط شهرداری برای گسترش فضای مسجد زیرده خریداری شده بود، افزود: تخریب منزل یادشده بدون اطلاع و اجازه از اداره میراث فرهنگی انجام شد ، به جد در حال پیگیری و شناسایی عاملان تخریب آن هستیم.
همچنین رئیس پایگاه پژوهشی اردکان و از فعالان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان در این ارتباط مطلبی را در فضای مجازی منتشر کرد.
وی نوشت: با توجه به بررسی های میدانی و حضور در محل حسینیه کوشکنو، به آگاهی علاقه مندان و دوستداران میراث فرهنگی می رساند، اثر تاریخی یاد شده یک خانه تاریخی با الگوی ایوان سه بخشی و طاق بلند و متعلق به دوره آل مظفر است.
وی در ادامه افزود: تصویر آن در گروه های اجتماعی مبنی بر تخریب برای طرح توسعه حسینیه کوشکنو است، بدون هیچ گونه تغییری و بدون هیچ مداخله ای در وضعیت سابق خود قرار دارد.
محسن میرجانی ارجنان در ادامه نوشت: متاسفانه متن و گزارش تصویری منسوب به اینجانب بر مبنای مستنداتی بود که از سوی یگان حفاظت میراث شهرستان برایم فرستاده شده بود و بواسطه اشتباه و سهو صورت گرفته خاضعانه از همه عزیزان و بزرگواران عذرخواهی می کنم.
وی تصریح کرد: با این همه چه خوب است که هرگونه اقدام برای فعالیت در بافت تاریخی با هماهنگی با میراث فرهنگی و کارشناسان آن و در ساعت مشخصی صورت گیرد که ایجاد هیچ گونه سوء تفاهمی ایجاد نکند.
امروز پنجشنبه در فضای مجازی اردکان مطلبی به این شرح منتشر شد: تخریب بنایی با قدمت ۷۰۰ سال و متعلق به دوران آل مظفر روز گذشته برای توسعه حسینیه کوشکنو تخریب شد.
این بنا که در طرح توسعه مصوب میراث فرهنگی قرار بود دفتر هیئت امنا حسینیه کوشکنو شود دیروز(چهارشنبه) برای توسعه حسینیه با خاک یکسان شد.
اردکان ۹۸ هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
۷۵۴۴*۲۰۴۷* خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /*


اجتماعی


میراث فرهنگی


تخریب خانه


اردکان