اخبار گردشگری

مدیریت باشگاه استقلال در آستانه تغییرات

پس از استعفای منصوریان از هدایت تیم فوتبال استقلال و کناره گیری دستیاران این مربی در نهایت کار به جایی رسیده که هواداران آبی پوش همچنان خواهان برکناری افتخاری مدیر عامل باشگاه هستند. به نظر می رسد بعد از تعیین سرمربی جدید استقلال پروژه تغییرات مدیریتی در این باشگاه توسط وزارت ورزش و جوانان کلید بخورد.باشگاه استقلال

هواداران استقلال این روزها به شدت خواهان برکناری رضا افتخاری از مدیرعاملی این باشگاه هستند و به نظر می رسد این نکته ای است که تمام اعضای هیئت مدیره و وزارت ورزش هم از آن آگاهی دارند.

شعار های هواداران نسبت به افتخاری و نتایج ضعیف این تیم باعث شده تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هم مدیریت را عامل شرایط بحرانی استقلال اعلام کرده اند و به همین منظور از سلطانی فر خواسته اند که در این زمینه ورود کند.حتی نمایندگان مجلس برای ریشه یابی و رفع مشکلات باشگاه استقلال در نظر دارند نشستی را با مدیران استقلال ر وزارت وززش و جوانان برگزار کنند تا هر چه سریعتر مشکل ها حل شود.

صحبت های مدیران استقلال در برنامه نود هم از طرفی باعث ناراحتی وزیر ورزش و جوانان شد تا جایی که سلطانی فر، ملکی و افتخاری را به نشستی دعوت و تذکر های لازم را بیان کرد. همچنین بسیاری از پیشکسوتان با تجربه استقلال در این میان از وضعیت مدیریت افتخاری راضی نبوده و خواستار برکناری او از باشگاه هستند .مسئله بسیار مهم دیگر درباره مدیرعامل استقلال هم این است که شنیده می شود بازیکنان تیم به شدت از عملکرد و مدیریت افتخاری ناراضی اند و حتی صدای اعتراض آنها به گوش اعضای هیئت مدیره و وزارت ورزش هم رسیده است.

با وجود این افتخاری در خیلی از مسائل از جمله محرومیت در نقل و انتقالات و نتایج ضعیف و بحث درگیری درون خانوادگی و از همه مهم تر حذف استقلال از آسیا که این روزها به گو ش می رسد نتوانسته آن طور که باید مدیریت داشته باشد.

به هر ترتیب اوضاع نابسامان استقلال باعث شده تا به گوش برسد تغییراتی اساسی در سطح مدیریت این باشگاه در راه است .به همین منظور احتمال دارد پیش از انتخاب سرمربی جدید و رو به راه شدن وضعیت کادر فنی نظارت گر برکناری یا استعفای یک یا ٢ مدیر در راس هیئت مدیره باشیم.

البته تا به این لحظه توسط وزارت ورزش و جوانان اقدامی برای برکناری افتخاری و یا دیگر اعضا صورت نگرفته و باید دید در آینده چه سرنوشتی در انتظار مدیران استقلال خواهد بود اکنون تمام تحلیل ها و شواهد نشان می دهد مدیریت استقلال در آینده با تغییراتی مواجه خواهد شد اما باید صبر کرد و دید این تحلیل ها و شایعات چه زمانی تبدیل به واقعیت می شود. بدون تردید با اتفاقات رخ داده افتخاری خودش هم نشان داده که هیچ قصدی برای استعفا ندارد و اعضای هیئت مدیره هم اعلام کرده اند فعلا بحثی درباره انتخاب میرعامل جدید بین آنها انجام نشده است اما برخی از آنها از موضوع برکناری افتخاری استقبال کردند.

به هر حال یکی از بزرگ ترین تیم های آسیا با این شکل مدیریت راه به جایی نمی برد و طبق درخواست پیشکسوتان استقلال بهتر است وزیر ورزش و جوانان برای تغییر و تحول روی صندلی مدیرعاملی استقلال اقدام کند چراکه افتخاری را برای مدیریت در این باشگاه فرد کوچکی می دانند.

رضا رجبی پیشکسوت تیم فوتبال کشورمان درباره نحوه مدیریت افتخاری در باشگاه استقلال گفت:افتخاری در صحبت های خود اعلام کرده که ۲۰ سال در ورزش حضور دارد پس جای تعجب دارد فردی که این همه سال در ورزش بوده هنوز مدیریت کردن را بلد نیست .باید دید این فرد در ۲۰ سال پیش چی بوده که اکنون نمی تواند مدیریت کند. او ادامه داد:امثال افرادی همچون افتخاری حرفی برای زدن ندارند و به مدیریت وارد نیستند. افرادی که او را وارد ورزش کردند صد در صد کار اشتباهی کردند.

 مربی سابق تیم استقلال بیان کرد:افتخاری فقط مدعی که در ورزش حضور داشته است در صورتی که او حتی این عرضه رابیان کلامی را ندارد و واقعا افرادی که او را وارد ورزش کردند گناهکار هستند .او در حد یک پیش دبستانی هم نمی تواند حرف بزند و مدیریت کند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال افزود:افتخاری در برنامه نود هم طوری رفتار می کرد که فقط باز هم در استقلال بماند .این افراد می دانند که در نهایت رفتنی هستند .با توجه به نمایشی که آقایان اجرا کردند و ناصداقتی ای که نشان دادند باید از استقلال بروند . این آخرین پرده از فیلم آنها بود که کنار رفت .به نظر من افتخاری نه مدیریت بلد است و نه صداقت دارد و از اول هم آمدنش اشتباه بود .باز هم تاکید می کنم رسوا نمی شود مگر رسوا شدنی.این آقایان در همان برنامه تلویزیونی خودشان را رسوا کردند و خیلی خوشحالم از اینکه دست آنها رو شد.