اخبار گردشگری

برگزاری نمایشگاه فرهنگی و صنایع دستی ایران در دانشگاه یوام نیکاراگوئه

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در این مراسم که با حضور ارنستو مدینا رئیس دانشگاه، تعدادی از معاونین، جمعی از مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه و گروه زیادی از دانشجویان برگزار شد، پس از نواخته شدن سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، دکتر مدینا رئیس دانشگاه، ضمن قدردانی از اقدام سفارت ایران برای برگزاری این برنامه فرهنگی به منظور آشنایی و شناخت بیشتر دانشجویان با کشور ایران ، اظهار کرد: با توجه به بعد مسافت بین ایران و نیکاراگوئه ، شاید کمتر فرصتی پیش می آید که با سفر به ایران ، از نزدیک با فرهنگ و تمدن این کشور بزرگ و با اهمیت ، شناخت و آشنایی حاصل شود ، اما برگزاری این قبیل مراسم فرهنگی ،مارا در جهت افزایش اطلاعاتمان نسبت به ایران کمک می کند.
وی یادآور شد: هدف مشترک ما این است که با کار و همکاری با یکدیگر ، زمینه ای برای تقویت علم و اندیشه در جهان ، در کنار تنوع ادیان و مذاهب فراهم سازیم .
رییس دانشگاه یوام نیکاراگوئه توضیح داد: ما در جهانی زندگی می کنیم که با پدیده های ناخوشایند و پیش بینی نشده ای روبرو است و هیچ کس نمی داند که جهان به چه سمت و سوئی حرکت می کند.
مدنیا ادامه داد: امروزه در دنیا، پیروان ادیان و عقاید مختلف از قبیل مسیحیان، مسلمانان، بودائیان و غیره زندگی می کنند و ما باید در پرتو همکاری و معاضدت با یکدیگر تلاش نماییم تا جهان بهتری را به وجود آوریم .
رئیس دانشگاه یوام گفت: امروز در اینجا گرد هم آمده ایم تا در باره فرهنگ ایران شناخت بیشتری پیدا کنیم و می دانیم که ایران دارای فرهنگ غنی و تاریخ باستانی پرآوازه ای است .
مدنیا تاکید کرد: گاهی اوقات ما فقط چیزهایی در باره ایران می شنویم که رسانه ها می گویند ، در حالی که باید از خود ایرانیان در باره تاریخ و فرهنگ و تمدن کشورشان اطلاعات و شناخت درستی به دست آوریم .
وی با تمجید از پیشرفت های شگرف ایران در زمینه های علمی ، فناوری ،دارو و درمان و پزشکی طی سال های اخیر ،خواستار برقراری مناسبات فرهنگی و دانشگاهی و تبادل استاد و دانشجو میان دانشگاه یوام با مراکز علمی و دانشگاهی ایران شد.
سعید زارع سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی با اشاره به جایگاه رفیع ایران اسلامی به عنوان یکی از قدرت های بزرگ سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی در منطقه خاورمیانه اظهار کرد: تاریخ پرماجرا و مشحون از تلاش و مبارزه ملت ایران ، نشان دهنده نقش بارز و تاثیر گذار ایرانیان در ارتقای سطح علوم ، صنعت ، معماری ، هنر و ادبیات در جهان است. سرزمین ما در طول تمدن هفت هزار ساله خود همواره به عنوان کشوری مقتدر و پیشرو در منطقه ی پر آشوب خاور میانه ، چراغ راه ، هادی و ناجی سایر ملل و اقوام و همسایگان خود بوده ، و با برخورداری از اندشمندان ، صنعتگران ، کاشفان و مخترعان نام آور ، تاثیر عمیق و کم نظیری در جهت ترقی و تعالی جامعه بشریت داشته است .
سفیر ایران در نیکاراگوئه تاکید کرد: در حال حاضر نیز ، ایرانیان زیادی در کشورهای اروپایی ، آمریکا ، کانادا ، استرالیا و سایر کشورهای پیشرفته جهان مشغول به کار و نقش آفرینی در جهت توسعه و پیشرفت آن ممالک بوده و با توجه به تحصیلات و امکانات اقتصادی و مالی بالایی که دارند ، از نخبگان و متخصصان کشور میزبان به حساب می آیند.
به گفته زارع، نقش مثبت و سازنده اتباع ایرانی در کشورهای خارجی بدلیل توانمندی های علمی و فنی شان، همواره مورد تحسین و تقدیر رهبران و مقامات آن کشورها بوده است.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از اهرم های بی بدیل حفظ صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا بوده و نقش انکار ناپذیری در مبارزه با افراط گرایی و تروریسم به عهده دارد و علیرغم همت و تلاشی که برای تقویت صلح و ثبات در منطقه و جهان مبذول می کند، اما خود همواره تحت فشار و تهدید و تحریم کشورهای زورگو و مستکبر جهان قرار داشته است .
سفیر ایران گفت: با این حال تحریم های اقتصادی اعمال شده از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و تشدید و افزایش آن به بهانه فعالیت های هسته ای ، تا کنون نتوانسته است که خللی در اراده ملت ما ایجاد کند و یا انحرافی در مسیر حرکت خود جوش مردم به سمت پیشرفت و ترقی روز افزون سیاسی و اقتصادی بوجود آورد.
زارع تصریح کرد: ما ملت صبوری هستیم و همواره ثابت کرده ایم که در مقابل تهدید و ارعاب دشمنان و بدخواهان اجنبی هراس و واهمه ای نداریم و به راه درست و حق خواهانه خود ادامه خواهیم داد.
در قسمت از این برنامه ، فیلم مستند نگاهی به ایران ، با محتوای معرفی آداب و رسوم نواحی مختلف ایران، ابنیه تاریخی ، مناظر طبیعی ، جاذبه های گردشگری و پیشرفت های ایران در عرصه مختلف اقتصادی ، فرهنگی ، هنری و ورزشی به تصویر کشیده شد. در پایان مراسم نیز نمایشگاه صنایع دستی و آثار و مصنوعات هنری به نمایش در آمد که موجب تحسین و استقبال حضار قرار گرفت .
شبک**۱۹۸۳**۳۴۰۴**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*


فرهنگی


سفارت ایران


نیکاراگوئه


دانشگاه یوام