اخبار گردشگری

توزیع بسته های آموزشی و صنایع دستی بین دانش آموزان بندرترکمن

محمد نصیری خلیلی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با پنجم مهرماه زنگ بزرگداشت روز گردشگری در مدرسه سیزدهم آبان بندرترکمن نواخته شد و یکصد بسته آموزشی و صنایع دستی در سطح مدارس توزیع گردید.
وی ادامه داد: با هدف جمع آوری نظرات و دیگاه های دانش آموزان بندرترکمنی در رابطه با گردشگری نیز یک دوره مسابقه مقاله و انشا نویسی طرح شده است.
به گفته وی؛ همچنین از سوی آموزش و پرورش فراخوان داده شد و مقرر گردید به کلیه دانش آموزان بندرترکمن که تاریخ تولد آنان ۵ مهرماه و همزمان با روز گردشگری است، هدایایی اهدا شود.
به گزارش ایرنا ۵ تا ۱۱ مهرماه هفته گردشگری نامگذاری شده است.
بندرترکمن از شهرهای غربی و ساحلی گلستان بوده و در فاصله ۴۰ کیلومتری از گرگان واقع است، بیشتر ساکنان این شهرستان را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند.
بندرترکمن با وجود جاذبه های طبیعی مانند دریا، جنگل، جزیره آشوراده، آداب و رسوم قوم ترکمن و صنایع دستی ترکمن یکی از مهمترین مراکز گردشگری استان گلستان محسوب می شود.
صنایع دستی این شهرستان شامل قالی، قالیچه و پشتی ترکمنی، سوزن دوی، زیورآلات و نمدمالی است.
از مهمترین مناطق گردشگری و تاریخی بندرترکمن می توان از جزیره آشوراده در دل خزر، اسکله توریستی ساحل، میدان سوارکاری ،پادگان روسها، زیارتگاه بهاءالدین نفشبندی و آرامگاه آق امام نام برد.
۲۷سپتامبر ۲۰۱۷ برابر با ۵ مهرماه ۱۳۹۶روز جهانی گردشگری است که امسال با عنوان ‘ گردشگری پایدار برای توسعه’ و با شعار ‘ سفر کن، لذت ببر، احترام بذار’ نامگذاری شده است.
۷۳۳۳/۱۶۴۸
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


دانش آموزان


بندرترکمن