اخبار گردشگری, اماکن دیدنی ایران

بقایای اماکنی از دوران ایلخانی در مستندسازی بافت قدیم رشت هویدا شد

ولی جهانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ۷۰ بنای تاریخی بافت قدیم رشت شناسایی و مستند سازی شده است؛این اقدام با هدف بررسی تک بناهای قدیمی رشت از حدود دوهفته پیش به همت پژوهشگران این اداره کل و پژوهشکده گیلان شناسی و پژوهشگران بخش آزاد آغاز شده است.
وی اظهار کرد : در بررسی های پیمایشی انجام شده ، مدارک و شواهد باستان‌ شناختی شامل دوره های قاجار و پهلوی اول و وجود بقایایی از اماکنی که در بردارنده اثار دوره ایلخانی صفویه بوده نیز بدست آمده است.
جهانی ادامه روند شناسایی بناهای واجد شرایط تاریخی در رشت را مورد تاکید قرار داد و افزود:با توجه به فعالیت های صورت گرفته در داخل بافت تاریخی امیدواریم تا ماههای آینده روند بررسی شناسایی تک بناهای شهر رشت به اتمام برسد.
سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری گیلان خاطرنشان کرد:تمامی نقاط شناسایی شده تاریخی استان و نیز آثار ثبت ملی ثبت شده دارای ارزش و اهمیت در زمینه حفاظت هستند و یگان حفاظت این اداره کل با مشارکت مردمی و انجمن های دوستدار میراث فرهنگی در صیانت از این مواریث هویت بخش تلاش می کنند.
جهانی با بیان اینکه ابنیه تاریخی از ظرفیت های حوزه گردشگری محسوب می شوند،تاسیس پایگاه پژوهشی و حفاظتی بافت های تاریخی و باستان شناسی شهری را گامی در راستای حراست از آثار تاریخی خواند.
جهانی ثبت ۱۰۳ اثر تاریخی شهرستان رشت در فهرست آثار ملی را امر موثری در حوزه فرهنگ و هنر خواند و تصریح کرد:بهره گیری از توان بخش خصوصی برای توسعه گردشگری و جذب گردشگر در اماکن تاریخی ضرورتی غیرقابل انکار است.
استان گیلان ۲۵۰۰دارای دو هزار و ۵۰۰ اثر شناسایی شده است که تاکنون ۱۰۶۰ مورد از آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
خبرنگار:ضامن **انتشار دهنده: بابایی
۱۸۸۱ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


شناسایی و مستندسازی