اخبار گردشگری

رکورد عجیب بیرانوند در سه دیدار اخیر پرسپولیس/ کی‌روش هم نگران شد

دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال ایران که باید یک سروگردن از سایرین بالاتر باشد، نتوانسته در دیدارهای اخیر کمک حال تیم باشگاهی‌اش باشد و رکورد عجیبی زده است.

به گزارش  مهر، شاگردان برانکو ایوانکوویچ سنگین ترین شکست فصل خود را مقابل تیم الهلال پذیرفتند تا شانس رسیدن این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا به حداقل کاهش پیدا کند.  این تیم در حالی برابر الهلال تن به شکست ۴ بر صفر داد که تیم عربستانی از دقیقه ۴۹ به دلیل اخراج بازیکنش ۱۰ نفره به بازی ادامه داد و در همین شرایط هم دوبار دروازه سرخ پوشان تهرانی را باز کرد.

یکی از دلایل شکست سرخپوشان برابر الهلال شاید فاصله گرفتن علیرضا بیرانوند با روزهای اوجش باشد. مردی که دروازه بان شماره یک تیم ملی فوتبال ایران نیز هست، در چند بازی اخیر پرسپولیس اشتباهات تاثیرگذار و بدی داشته که زمینه امتیاز از دست دادن و شکست سرخپوشان را فراهم کرده است.

گذشته از شکست سنگین پرسپولیس در این بازی، می‌توان به عملکرد علیرضا بیرانوند در بازی‌های اخیر این تیم هم اشاره کرد. بیرانوند که دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران است نشان داده که با روزهای اوج فاصله زیادی دارد.

با ۴ گلی که بیرانوند مقابل الهلال خورد، شمار گل‌های خورده‌اش در ۳ دیدار آخری که در آن حضور داشته به عدد ۷ رسید تا با ۷ گل خورده در ۳ بازی شرایط نگران کننده ای را برای دروازه بان شماره یک تیم ملی متصور بود.

این دروازه بان در دیدار پرسپولیس برابر پیکان گلی را از روی ضربه ایستگاهی دریافت کرد که البته روی دریافت آن مقصر نبود. اما در دیدار برابر سپاهان دوگلی دریافت کرد که روی هر دو مقصر بود و بیشتری سهم را هم در از دست دادن دو امتیاز تیمش باید به او اختصاص داد.

بیرانوند آخرین باری هم که در چارچوب دروازه تیم ملی ایران ایستاد، بازی پایانی تیم ملی کشورمان در مرحله مقدماتی جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ بود که وی در آن بازی هم دوبار دروازه اش به روی مهاجمان سوری باز شد تا تیم ملی به مساوی ۲-۲ دست پیدا کند.

هر چند نمی توان گفت بیرانوند روی همه گل های خورده مقصر است اما عملکرد او قابل نقد و نگران کننده است. او در دیدار پرسپولیس برابر سپاهان روی هر دو گل مقصر بود و نتوانست کمک حال تیمش باشد. درحالی که دروازه بانی در این سطح حداقل باید در طول بازی چند واکنش خوب و تاثیرگذار داشته باشد تا فرق دروازه بان شماره یک تیم ملی با دروازه بان های معمولی و غیرملی پوش مشخص شود.

به نظر می رسد ادامه این روند نه تنها به باشگاه پرسپولیس لطمه خواهد زد بلکه کارلوس کی روش را هم برای حضور در جام جهانی نگران خواهد کرد. تیم ملی فوتبال ایران رویداد بزرگی چون جام جهانی را پیش رو دارد و قطعا نقش دروازه بان می تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.