اخبار گردشگری

۳۳۰ طرح گردشگری در اصفهان درحال اجراست

به گزارش ایرنا، فریدون اله یاری روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری در جمع فعالان صنعت گردشگری اصفهان افزود: ۱۰ هتل از ۸۹ هتل در دست ساخت در این استان، پنج ستاره است.
وی با بیان اینکه چرخ سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان اصفهان به حرکت در آمده است، افزود: ظرفیت های گردشگری اصفهان وسیع است و در هرجای این استان برنامه ریزی و سرمایه گزاری شود می توان به این ظرفیت ها دست یافت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اقدام های انجام شده برای توسعه گردشگری در نقاط مختلف این استان پس از تصدی دولت تدبیر و امید، گفت: طی چهار سال گذشته، تعداد واحدهای بومگردی این استان از ۳۵ به ۲۰۸ واحد افزایش یافته است و تا پایان امسال تعداد این واحدها به ۲۵۰ واحد خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای اقامتی این استان از سال ۹۲ تاکنون از ۵۵ به ۱۵۵ باب افزایش یافته است گفت: امیدواریم تا پایان امسال نیز ۵۳ واحد اقامتی جدید نیز به شمار واحدهای اقامتی استان افزوده شود.
اله یاری همچنین به افزایش تخت های اقامتی این استان طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: هفت هزار تخت اقامتی نیز تا پایان امسال به شمار تخت های اقامتی استان اصفهان افزوده خواهد شد.
شمار تخت های اقامتی استان اصفهان ۲۰ هزار تخت است.
وی توسعه گردشگری به نقاط کمتر توسعه یافته را از دیگر راهبردهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اعلام کرد و گفت: رویکرد ما توجه به نقاط کمتر توسعه یافته است و در این راستا تلاش کرده ایم ، گردشگری را به مناطق کمتر توسعه یافته استان تسری دهیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه پس از تصدی دولت یازدهم اتفاقات مهمی در حوزه گردشگری کشور بویژه اصفهان انجام شده است، گفت: ورود گردشگران خارجی به این استان نسبت به سال ۹۱، پنج برابر شده است.
وی به آمار ورود گردشگران خارجی به اصفهان اشاره ای نکرد.
اله یاری به توسعه زیرساخت های گردشگری استان اصفهان طی چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: توسعه زیرساخت های گردشگری اصفهان نسبت به سال ۹۱ ، دو برابر شده است.
از سال ۱۹۸۰ میلادی، ۲۷ سپتامبر از سوی سازمان گردشگری سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد با هدف بالا بردن سطح آگاهی مردم در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌ های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به عنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است.
براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تا پایان سال ۹۱ آمار گردشگران خارجی به این استان ۶۰ هزار نفر بود اما در راستای تعامل سازنده با جهان که از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید کلید خورد، این آمار در پایان سال گذشته ( ۹۵ ) به ۲۸۰ هزار گردشگر خارجی افزایش یافت.
استان اصفهان با برخورداری از جاذبه های طبیعی و ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و چهار اثر جهانی شامل میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
۲۰۹۳ ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان


فریدون اله یاری