اخبار گردشگری

پاکسازی معبد آناهیتا به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کنگاور در حاشیه این پاکسازی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: پنجم مهر به عنوان روز جهانی جهانگردی نامگذاری شده و در این راستا یکی از برنامه‎های اداره میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری این شهرستان پاکسازی معبد آناهیتا بود.
منوچهر پاشایی اضافه ‌کرد: این اقدام که به صورت نمادین برای ارتقای فرهنگ عمومی در مورد حفظ آثار تاریخی صورت گرفت، پایگاه پژوهشی معبد آناهیتا، مسئولان ادارات، اعضای شورای شهر، سرپرست شهرداری، انجمن سبز نسیم سراب آناهیتا، کانون کوهپیمایی و طبیعت گشت سیروان، انجمن های گردشگری فش و گودین و شورای مشاوران جوان فرمانداری کنگاور با اداره میراث فرهنگی مشارکت داشتند.
وی یادآور شد: همچنین در این روز بازدید عموم مردم از معبد آناهیتا به صورت رایگان صورت گرفت.
به گزارش ایرنا، با وجود همه جذابیت ها و گردشگرپذیر بودن معبد آناهیتا، این نقطه از شهر از جفای مردمان بی نصیب نمانده و با وجود اهمیت بسیار، متاسفانه در مقاطع زمانی مختلف با مشکل رهاشدن زباله توسط بازدید کنندگان در این جاذبه تاریخی مواجه هستیم.
شهرت کنگاور از آغاز تا امروز به دلیل بنای سنگی است که پیش از اسلام بر فراز صفه ای در مرکز این شهر بنا شده و به نام معبد آناهیتا شهرت یافته است.
این معبد که یکی از مهمترین آثار تاریخی ملی کشور محسوب می شود در داخل شهر کنگاور با مصالح سنگ لاشه، بلوک های سنگی تراش خورده و ملات گچ نیم کوب ایجاد شده است.
مورخین آن را معبدی برای الهه آناهیتا دانسته اند.
آناهیتا ایزد بانوی آبهای روان، زیبایی، فراوانی و برکت در دوران پیش از اسلام بوده است.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر ۷۶ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است و دروازه ورودی این استان غربی است.
۸۰۶۶/۷۴۴۷ خبرنگار:مجید رحمتی ** انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*


فرهنگی


پاکسازی


معبد آناهیتا


گردشگری