اخبار گردشگری

اختصاص ۱۳۳ میلیارد ریال برای توسعه گردشگری منطقه آزاد ماکو در سال جاری

حسین فروزان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز جهانی گردشگری افزود: تهیه پرونده ثبت منظر تاریخی فرهنگی ماکو در فهرست میراث جهانی یونسکو با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، آغاز عملیات مرمت کاخ موزه باغچه جوق با اعتبار ۳۶ میلیارد ریال، مرمت و بازسازی قلعه تاریخی ماکو با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، حفاری های باستان شناسی مجموعه تاریخی سنگر با اعتبار ۲ میلیارد ریال و پل های تاریخی قلعه جوق و بشگوز ماکو با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو در این حوزه است.
وی از سرمایه گذاری قابل توجه بخش خصوصی در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری منطقه آزاد ماکو خبر داد و اضافه کرد: احداث مجموعه های گردشگری و اقامتی از جمله مجتمع چند منظوره آذرمال با حجم سرمایه گذاری هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۵۰ نفر از جمله مهمترین طرح ها در این بخش است.
وی اظهار کرد: هتل پنج ستاره جواهر با حجم سرمایه گذاری یک هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۲۰ نفر و هتل پنج ستاره ماوی با حجم سرمایه گذاری ۳۰۶ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۸۰ نفر از دیگر اقدامات صورت گرفته در این بخش در منطقه آزاد ماکو به شمار می رود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به احداث فرودگاه بین المللی این منطقه گفت: این فرودگاه قدرت رقابت پذیری منطقه آزاد ماکو در حوزه گردشکری را ارتقا می دهد.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از ۷۵ درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
طی سال های ۹۲ تا پایان پنج ماهه اول سال ۹۶، تعداد کل مسافران و گردشگران ورودی از پایانه های مرزی منطقه سه میلیون و ۴۰ هزار نفر بود که ۳۹ درصد این افراد را اتباع دیگر کشورها تشکیل می داد.
منطقه آزاد ماکو دارای ۱۱ مرکز اقامتی (هتل و مهمانپذیر) با ۱۷۴ اتاق و ۴۷۳ تخت است.
۲۰۹۳ ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


منطقه آزاد ماکو


آذربایجان غربی