اخبار گردشگری

دیپلمات های بوسنیایی، ایران را کشوری غنی با مردمی مهربان و تمدنی کهن توصیف کردند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ‘نبویشا رگوی’ رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و سخنگوی وزارت امورخارجه بوسنی و هرزگوین پس از بازگشت این هیات از ایران در دیدار با سفیر کشورمان در سارایوو، ضمن تشکر از برگزاری این دوره در مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه ایران گفت: ایران و بوسنی و هرزگوین دو کشور دوست هستند و در این سفر فرصتی فراهم شد که به اتفاق همکارانم از نزدیک با مسائل ایران آشنا شویم و در خصوص موضوعات مختلف از جمله رخدادهای منطقه تحول خیز خاورمیانه و اوضاع سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، گفت و گو و تبادل نظر کنیم.
وی ضمن قدردانی از ابتکار سفارت کشورمان در بوسنی و هرزگوین برای برگزاری این دوره گفت: امیدوار هستیم با افزایش چنین برنامه هایی، شاهد گسترش مناسبات در زمینه های مختلف و ارتقاء شناخت دو ملت باشیم.
‘لوبو گرکاویچ’ رئیس اداره آسیا و آفریقای بوسنی و هرزگوین نیز در این نشست درباره سفر به ایران گفت: این سفر بسیار ارزشمند بود و علاوه بر سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو، از مرکز آموزش های وزارت امور خارجه ایران که میزبانی و برنامه ریزی این دوره را عهده دار بودند، قدردانی می کنیم.
وی اضافه کرد: در این سفر فرصت یافتیم تا از اصفهان نیز بازدید کنیم و باید بگویم که این شهر بسیار زیباست و معماری عالی ایرانی در آن جلوه گر است.
‘نایارا ساریک’ از دیگر اعضای هیات بوسنیایی نیز در این ملاقات ضمن قدردانی از فرصت فراهم شده برای آشنایی هرچه بیشتر با ایران و درک واقعیت های آن اظهار کرد: در طول سفر، ایران را کشوری غنی با جاذبه های تاریخی، مردمی مهربان و تمدنی کهن یافتیم.
‘میحایلو سوژنتوویچ’ رئیس اداره آموزش های دیپلماتیک وزارت امور خارجه بوسنی و هرزگوین هم در این نشست، ابراز امیدواری کرد که این دوره ها استمرار داشته باشد تا شناخت دیپلمات های بوسنیایی و ایرانی نسبت به واقعیات و تحولات دو منطقه مهم خاورمیانه و بالکان ارتقا پیدا کند.
‘محمود حیدری’ سفیر کشورمان در بوسنی و هرزگوین نیز ضمن تشکر از اهتمام هیات اعزامی به مسائل ایران و شرکت آنان در دوره ایرانشناسی، ابراز امیدواری کرد که دیپلمات های سفر کرده به ایران بتوانند در معرفی واقعیات ایران به جامعه بوسنی و هرزگوین و فعال سازی ظرفیت های بالقوه مناسبات دو کشور نقش سازنده ای ایفا کنند.
خاطر نشان می شود که ۹ نفر از دیپلمات های ارشد وزارت امور خارجه بوسنی و هرزگوین در نیمه دوم شهریورماه امسال مهمان مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان بودند و در این مدت علاوه بر شرکت در کلاس های متنوع آموزشی با موضوع آشنایی با ایران و تحولات خاورمیانه و دیدار با مقاماتی از وزارت امور خارجه، خبرگزاری ایرنا، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه اصفهان، از اماکن تاریخی و تفریحی و موزه های تهران و اصفهان بازدید کردند.
دیپلمات های ارشد وزارت امور خارجه بوسنی و هرزگوین همچنین میهمان دانشکده روابط بین الملل بوده و در کارگاه های آموزشی با موضوعات تاریخ و فرهنگ ایران، سیاست خارجی و اقتصاد سیاسی ایران شرکت کرده اند.
اروپام**۴۳۶**۱۴۸۶**ناشر: محسن شریفی**

انتهای پیام /*


سیاسی


دیپلمات ها


بوسنی و هرزگوین


سارایوو