اخبار گردشگری

فراخوان دومین سوگواره ملی میراث عاشورا در قاب عکس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی روز چهارشنبه در این آیین گفت: سال گذشته نخستین سوگواره ملی میراث عاشورا در قاب عکس در استان برگزار شد.
حسن رمضانی ادامه داد: همچنین ۴۰ عکس از بین ۲ هزار و ۶۰۰ عکس انتخاب شد و ۲۶۳ عکاس از سراسر کشور در این سوگواره شرکت کردند.
وی بیان کرد: آذرماه سال گذشته نخستین نمایشگاه «سوگواره ملی میراث عاشورا در قاب عکس» در باغ اکبریه بیرجند برگزار و آثار ۴۰ هنرمند کشور در ۲ بخش حرفه ای و عکاسی با تلفن همراه به نمایش گذاشته شد.
وی گفت: امسال نمایشگاه عکس های برگزیده سوگواره ملی میراث عاشورا در قاب عکس در استان خراسان رضوی در کنار مضجع نورانی امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا رمضانی اظهار کرد: سوگواره عکس امسال با محوریت به تصویر کشیدن مراسم و آیین های بومی عزاداری و تعزیه خوانی محرم در خراسان جنوبی و دیگر شهرهای ایران اسلامی و استفاده از اماکن تاریخی و مذهبی برای برگزاری مراسم عزاداری برگزار می شود.
وی ادامه داد: علاقمندان از سراسر کشور می توانند تولیدات خود را به نشانی بیرجند، خیابان مدرس، نبش مدرس ۲۳، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی و دبیرخانه دائمی سوگواره ارسال یا برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت www. skchto.com مراجعه کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی به واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: برای درک بیشتر عاشورا نیاز است قائل زمان و مکان را از بین ببریم و یکبار دیگر از منظر واقعی به آنچه در عاشورا اتفاق افتاد نگاه کنیم، بی تردید این نگاه مجدد و رویکرد تازه برای ما آموزه های بزرگی خواهد داشت که برای امروز و فردای ما موثر است.
وی افزود: مظلوم ترین مظلومیت امام حسین (ع) امروز عدم شناخت ماست چراکه آسمانی ترین مفاهیم عاشورا در ضرب طبل ها، بلندگوها و میکروفون ها گم می شود و فراموش می کنیم حسین (ع) مفاهیم آسمانی دارد که ما به آن نیازمندیم.
رمضانی بیان کرد: مگر می شود انسانیت از آزادگی خالی و از حقانیت جدا شود، حق و آزادگی توام با وجود انسان است به همین دلیل نیازمند تبیین عاشورا هستیم لذا هر فردی به اندازه خودش وظیفه دارد عاشورا را بازشناسی کند.
پست الکترونیکی به نشانی irnabirjand94@yahoo.com آماده دریافت اخبار دستگاه ها و مطالب رسانه های استان برای انتشار در سایت ایرناست.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028* خبرنگار- رقیه محمدی * انتشاردهنده- رسول محمدحسنی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


نمایشگاه عکس


خراسان جنوبی