اخبار گردشگری

بازدید رایگان مردم از ۱۵ موزه آذربایجان شرقی در روز جهانی گردشگری

مهدی بزازدستفروش روز چهارشنبه همزمان با روز جهانی گردشگری در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: بازدید رایگان مردم از این اماکن با موافقت ریاست این سازمان و به پیشنهاد معاونت گردشگری انجام می شود.
وی اظهار کرد: امروز ۵ مهر مصادف با ۲۷ سپتامبر به‌ عنوان روز جهانی گردشگری نام‌گذاری شده و علاقه مندان می توانند تا ساعت ۱۸ از موزه های آذربایجان، قاجار، مشروطه و مسجد کبود و کلیسای سنت استپانوس جلفا و تا ساعت ۱۵ از سایر موزه های استان به صورت رایگان بازدید کنند.
رئیس امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، هدف از این اقدام سازمان را ترویج و توسعه فرهنگ گردشگری و بازدید از موزه ها برای آشنایی با کارکردهای مختلف آن ها و ایجاد امکان برای بازدید اقشار مختلف مردم برای بازدید از این مراکز اعلام کرد.
بزازدستفروش ادامه داد: هم اکنون در تبریز ۷ موزه زیر نظر این سازمان و ۵ موزه نیز تحت پوشش سایر دستگاه ها و نهادها است.
وی با بیان اینکه بازدید از موزه ها و مراکز فرهنگی و تاریخی در روز جهانی گردشگری امسال رایگان اعلام شده است، یادآوری کرد: سال گذشته همزمان با روز موزه ها بیش از ۱۰ هزار نفر از موزه ها و مراکز تاریخی و فرهنگی استان به صورت رایگان بازدید کردند.
تاکنون یک هزار و ۷۸۰ اثر فرهنگی، تاریخی، طبیعی و معنوی از میان آثار استان آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
۸۰۲۳/۵۱۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


روز جهانی گردشگری


بازدید از موزه ها


میراث فرهنگی آذربایجان شرقی