اخبار گردشگری

دولت از سرمایه گذاران بخش گردشگری حمایت می کند

به گزارش ایرنا ، جعفر فهیمی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان برتر و اعضای کارگروه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: در مسیر تحقق اهداف دولت گردشگری پایدار بیشتر مد نظر است و باید دنبال برنامه ریزی برای این مقوله بود.
او اظهار کرد: تمام سرمایه گذاری ها در استان اردبیل باید بر اساس مطالعه پیش برود و مشاوران هم با تمام موانع را احصا کنند تا مشکلی در سرمایه گذاری ها بوجود نیاید.
وی به قابلیت های گردشگری استان اردبیل اشاره کرد و افزود: بخش اعظم این پتانسیل ها که مربوط به طبیعت زیبای استان است بیش از استان های گیلان و مازندران است.
وی از مشکلات اساسی در این استان را نبود کیفیت آسفالت ، زباله ها و فاضلاب شهری دانست و گفت: مدیران استان باید تدابیر جدی در این زمینه ها اتخاذ کنند.
او اظهار کرد: کیفیت آسفالت در این استان بسیار ‌پایین است و مدیران نبود اعتبار را بهانه می کنند در حالی که اگر کیفیت بالا باشد قطعا اعتبار هم کفایت می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هم در این جلسه گفت: بخش خصوصی ۲۵ هزار میلیارد ریال در بخش گردشگری این استان سرمایه گذاری کرده که نشان از توجه به بخش گردشگری است.
کریم حاجی زاده افزود: در سال گذشته نیز ۹۷۰ میلیارد ریال صرف توسعه و رونق صنعت گردشگری استان شد که این سرمایه گذاری ها بیشتر از اعتبارات عمرانی استان است.
وی اظهار کرد: امسال در حوزه زیرساخت های گردشگری استان ۷۸۱ نفر اشتغال یافتند.
او همچنین با اشاره به قابلیت های حوزه صنایع دستی استان گفت: ۲۴ هزار نفر در این حوزه مشغول تولید هستند که ۱۳ هزار نفر از این تعداد کارت رسمی اشتغال از این اداره کل دریافت کردند.
حاجی زاده افزود: تاکنون سه هزار ۵۰۰ صنتعگر در استان بیمه شده اند و یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز در ردیف سامانه بیمه قرار دارند.
وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جشنواره شهید رجایی رتبه اول را کسب کرد و این در حالی است که سه سال پیش رتبه ۴۸ را در این زمینه داشتیم.
در این مراسم از فعالان برتر و اعضای کارگروه تخصصی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و ستاد خدمات سفر استان اردبیل تجلیل شد.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۷۱۱۰/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


معاون استاندار


اردبیل


سرمایه گذاری