اخبار گردشگری

افتتاح نخستین کارگاه آموزشی تولید صنایع دستی در روستای تیس چابهار

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کارگاه آموزشی زمینه اشتغال ۲۰ نفر از بانوان روستای تیس این شهرستان را فراهم کرده است.
حمیدالله بلیده ای افزود: زنان در این کارگاه آموزشی انواع عروسک از حیوانات دریایی و خشکی نظیر لاک پشت سبز، دلفین، گاندو (تمساح پوزه کوتاه) وغیره را به شکل و رنگ های مختلف می سازند و به بازارهای مصرف عرضه می کنند.
وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار برای ایجاد اشتغال خانگی و راه اندازی کارگاههای بزرگ و کوچک اشتغالزا تلاش ها و حمایت های زیادی را در این زمینه انجام داده است.
وی گفت: ساخت عروسک لاک پشت سبز و تمساح پوزه کوتاه که نماد محیط زیست سواحل مکران است می تواند به معرفی این گونه ها به مردم داخل و خارج کشور کمک شایانی کند.
وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار به منظور حمایت از صنعتگران در گام نخست هزار و ۱۰۰ اثر صنایع دستی آنان را خریداری می کند.
عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: انتظار می رود صاحبان هتل ها، رستوران داران و فعالان اقتصادی نیز از صنایع دستی تولیدی این منطقه حمایت و خریداری کنند.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان براساس سرشماری آبان سال ۱۳۹۵ با جمعیت ۲۸۳ هزار و ۲۰۴ نفر و ۴۸ هزار و ۱۴۷ خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.
۳۰۴۳**۳۲۱۳ خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


کارگاه صنایع دستی


چابهار