اخبار گردشگری

دولت دهها پروژه گردشگری در خلخال اجرا می کند

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در آئین نواخته شدن زنگ گردشگری در مدرسه ناصری خلخال افزود: در چند سال اخیر بخش گردشگری این شهرستان رونق گرفته است.
وی اظهار کرد: امسال اعتبارات استانی با محوریت اجرای پروژه ها و طرح های گردشگری و رونق همه جانبه صنعت گردشگری در این شهرستان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه امروزه گردشگری به عنوان بزرگترین منبع درآمد محسوب شده و موجب پیشرفت بسیاری از کشورهای در حال توسعه است هدف از اجرای مراسم نواخته شدن زنگ گردشگری در مدارس را آشنایی دانش آموزان با تاثیر صنعت گردشگری در زندگی اجتماعی و رونق اقتصاد مردم و رواج آداب نحوه برخورد با گردشگران اعلام کرد.
وی همچنین از تکمیل پروژه بزرگ ایجاد و راه اندازی آبشار مصنوعی در تفرجگاه ازناو این شهرستان خبرداد.
او افزود: این آبشار به ارتفاع ۲۵۰ متر و با راه پلکانی دسترسی به آن بزودی در اختیار مردم و گردشگران قرار خواهد گرفت.
وی از مدرسه قدیمی ناصری خلخال به عنوان افتخارات فرهنگی این شهرستان یاد کرد و گفت: این مدرسه قدیمی ترین مدرسه استان اردبیل ۱۱۰ سال پیش به عنوان دومین مدرسه استان آذربایجان شرقی احداث شده است.
شهرستان خلخال با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده و وجود ۱۲کیلومتر مرز مشترک با استان سرسبز گیلان ، جاده زیبا و جنگلی خلخال به اسالم ، مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدلله کلور ، جاده زیبای خلخال به شاهرود ، آبشار نره گر روستای هدف گردشگری اسبو ، آبشار سفیداب روستای لرد ، آبشار سجن بخش شاهرود ، آبگرم روستای تیل ، روستاهای هدف گردشگری کزج ، نمهیل ، برندق و خمس همراه با جاذبه های طبیعی و تاریخی خلخال را به یکی از شهرستان های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل کرده است.
تفرجگاه اندبیل ، چشمه های ازناو و میرعادل ، آبشار ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش از مناطق گردشگری شهرستان خلخال است.
شهرستان خلخال استان اردبیل را به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال – اسالم و خلخال – پونل ۲ راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


زنگ گردشگری در مدارس


بابایی


خلخال