اخبار گردشگری

ساخت ۴۵ واحد مسکن در روستاهای هدف گردشگری قزوین آغاز شد

علی خانجانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت واحدهای مسکن در روستاهای هدف گردشگری و بوم گردی به منظور بهبود وضعیت مسکن و خروج آن از رکود، ایجاد اشتغال پایدار و خانه دار شدن برخی روستائیان در جامعه هدف با رویکرد مهاجرت معکوس از جمله مهم ترین اهداف این طرح است.
وی ادامه داد: براساس طرح تدوین شده، طی چهار سال آینده یک هزار و ۵۱۵ واحد مسکن در ۲۰ روستای هدف گردشگری و بوم گردی مورد شناسایی شده این استان ساخته خواهد شد.
به گفته این مسئول،محل تامین اعتبار ساخت این نوع مسکن از آورده متقاضیان، تسهیلات مسکن روستایی و استفاده از تسهیلات بانک قرض الحسنه رسالت تعیین شده است.
خانجانیان اضافه کرد: سقف هزینه تمام شده با توجه به محل و نوع ساخت در مناطق مختلف متفاوت است اما هزینه های آن طی چهار تا پنج مرحله از متقاضیان در مراحل مختلف ساخت دریافت می شود.
معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین، سیاست و رسالت اصلی اجرای این طرح را تولید مسکن برای جامعه هدف برشمرد و افزود: هر یک از روستاهای هدف گردشگری و بوم گردی که تنها پنج متقاضی برای احداث این واحدها داشته باشند، بنیاد مسکن در صورت داشتن زمین در آن روستا اقدام به ثبت نام از متقاضیان خواهد کرد.
وی در خصوص مسکن اقشار کم درآمد و محروم روستاهای استان قزوین نیز گفت: در حال حاضر ساخت ۴۹ واحد از این دست را در روستاهای مختلف آغاز کرده ایم و اعتبار آنها نیز از محل تسهیلات بانک مسکن، رسالت، وام مسکن روستایی و آورده متقاضیان تامین شده است.
استان قزوین دارای ۸۵ هزار واحد مسکن روستایی بوده که حدود ۵۶ هزار واحد آن بازسازی و مقاوم سازی شده است.
۸۰۵۴*۳۰۱۳
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*


اقتصاد


بنیاد مسکن


روستاهای هدف گردشگری


ساخت مسکن