اخبار گردشگری

اردبیل ظاهر گردشگری مناسبی ندارد

کریم حاجی زاده روز سه شنبه در نشستی با سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: این استان با وجود داشتن پتانسیل های غنی باید استانی چهار فصل برای گردشگران باشد ولی هنوز این چنین نیست.
او اظهار کرد: اردبیل همچنین دارای اغتشاشات صدایی زیاد است و باید با برنامه ریزی مدون نسبت به بهبود بدنه شهر اقدام شود.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی ، مجموعه ای فعال در زمینه علمی، پژوهشی و فرهنگی است اضافه کرد: این نهاد از زمان تشکیل تاکنون مایه خیر و برکت برای کشور و استان اردبیل بوده که راه اندازی مرکز درمان ناباروری قفقاز یکی از این برکات است.
حاجی زاده اضافه کرد: جهاد دانشگاهی نهادی مورد وثوق و ایده آل این اداره کل برای همکاری مختلف است و می تواند در پیشبرد اهداف و طرح های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی، کمک های زیادی به این اداره کل بکند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد دانشگاهی اردبیل ، سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل هم در این نشست گفت: جهاد دانشگاهی با داشتن مراکز علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی می تواند در توسعه گردشگری استان نقش بسزایی ایفا کند.
مهران اوچی اردبیلی افزود: پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی با دارا بودن گروه های پژوهشی و اعضای هیات علمی ظرفیت خوبی در برآورده کردن نیازهای پژوهشی استان در حوزه گردشگری دارد.
وی با اشاره به اینکه استان اردبیل به علت برخورداری از جاذبه های طبیعی و بناهای تاریخی، یکی از قطب های گردشگری کشور است گفت: جهاد دانشگاهی آماده همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان جهت انجام مطالعات علمی، ارائه طرح های کاربردی و ارائه خدمات آموزشی برای دست‌اندرکاران حوزه گردشگری استان است.
او به تمرکز فعالیت های پژوهشی جهاد دانشگاهی اردبیل در زمینه های گردشگری سلامت، سلامت بارورری و کشاورزی اشاره کرد و افزود: این نهاد با ارائه و اجرای طرح‌ ها و ایده ‌های فرهنگی، علمی و دانش ‌بنیان می تواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به دستگاه ‌های اجرایی کمک کند و همگام با نیازهای روز در این عرصه گام بردارد.
پل معلق مشگین شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در ۱۲ کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.
مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه های اردبیل هستند.
همچنین مقبره شیخ حیدر ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، سنگ نبشته های ساسانی ، قلعه های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین شهر ، قیز قلعه و شاه تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


اردبیل


جهاد دانشگاهی