اخبار گردشگری

۲۸ بقعه متبرکه استان ایلام امسال مرمت می شوند

به گزارش ایرنا، حجت ‌الاسلام حسن شهیدی روز سه شنبه در دیدار با فرماندار دهلران گفت: ۲۲ میلیارد ریال برای ۲۸ پروژه عمرانی به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع در ۲۷ بقعه جهت توسعه و عمران آستان مقدس امامزادگان استان مصوب و در حال اجراست.
وی افزود: این اعتبارات از محل سه ردیف توازن منطقه ای، نفت و تملک دارایی های استان هستند که پیگیری موافقت نامه ها در دستور کار است و با تخصیص به موقع این اعتبارات شاهد تسریع در کارهای عمرانی خواهیم بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با اشاره به وجود یک هزار مسجد و حسینه و ۵۴ بقاع متبرکه در استان ایلام یاداور شد: هر روز با موقوفات مردم به تعداد مساجد و حسینه ها افزوده می شود و این امورات با توجه به مطالبات مردمی پیگیری می شوند.
شهیدی به درخواست مردم و مسئولان دهلران برای استقرار نمایندگی اوقاف در این شهرستان اشاره و تاکید کرد افزود: با توجه به آمادگی فرماندار در جهت تامین مکان و تجهیزات، پیگیری لازم برای تحقق این مهم دنبال می شود.
فرماندار دهلران نیز گفت: این شهرستان با توجه به تعداد مساجد و از طرفی بیشترین بقاع متبرکه نیاز دارد نمایندگی اوقاف در شهرستان مستقر شود.
سید حسینعلی موسوی افزود: توجه به مساجد و حسینیه ها ، امامزاده ها و بقاع متبرکه این شهرستان از درخواست هایی است که امیدواریم پیگیری و حل و فصل شوند.
وی اضافه کرد: امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان چهار میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر، مرمت و تجهیز ۳۱ مسجد در شهرستان اختصاص یافته است.
فرماندار دهلران با اشاره به ضرورت تعریض مسیر امامزاده سید اکبر (ع) گفت: در کمیته برنامه ریزی شهرستان سه میلیارد ریال برای این پروژه اختصاص یافته که جهت تکمیل نیاز به اعتبار دارد که امیدواریم اوقاف در این خصوص حمایت کند.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
۷۱۷۵/۶۱۱۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


اعتبار


سازمان اوقاف


استان ایلام