اخبار گردشگری

گردشگری پس از رفع تحریم ها کانون توجه دولتمردان است

به‌گزارش گروه فرهنگی ایرنا، محمد محب‌خدایی روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری در سالن اجلاس سران اظهار کرد: این روز جهانی برای خانواده بزرگ گردشگری کشورمان روز مهم و بزرگی است.
وی افزود: بخشی از خاطرات دفاع‌مقدس اکنون در قالب ستاد راهیان نور به خانواده بزرگ گردشگری پیوسته و در حافظه ملی کشورمان به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور به ثبت رسیده است.
محب‌خدایی تاکید کرد: گردشگری هم اینک به عنوان مطالبه ملی مردم در صدر برنامه‌ریزی‌های دولت قرار گرفته است و ما اینک در آغاز سال اول اجرای برنامه ششم توسعه، مقدمات کار و جوانب اجرایی را برای ایفای تکالیف قانونی به‌تدریج فراهم می‌کنیم.
وی ادامه داد: همچنین برنامه‌های مکمل دیگر مانند برنامه اشتغال با هدف‌گذاری ۷۰ هزار فرصت شغلی در بخش گردشگری و طراحی مقاوم‌سازی اقتصاد کشور از طریق اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی‌های مربوط به تأمین منابع برای پروژه‌های گردشگری و آموزش منابع انسانی از جمله فعالیت‌هایی است که هم‌اکنون در سرلوحه امور ما قرار دارد.
معاون گردشگری گفت: در حوزه مربوط به سیاست‌گذاری‌ها، تأکید ما بر دو محور قرار دارد؛ حمایت از بخش خصوصی، تشکل‌های مردمی و واحدهای غیردولتی و نگرش اقتصادی به صنعت گردشگری و قدرت ارزآوری و نقش موثر آن در اقتصاد کشور.
وی افزود: اقبال گردشگران اروپایی برای سفر به ایران در نزدیک به سه سال اخیر نشانه‌ای روشن از تمایل بالقوه جهانیان برای سفر به ایران است.
محب‌خدایی ادامه داد: معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اقداماتی را در راستای شعار راهبردی گردشگری ۲۰۱۷ در دست اقدام دارد که تشکیل کمیته گردشگری پایدار برای توسعه و شکل‌گیری چهار کارگروه تخصصی شامل کارگروه تحقیق و آموزش، کارگروه زیرساخت‌ها، کارگروه توانمندسازی جوامع محلی و کارگروه بازاریابی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات از جمله آنها بوده است.
وی تاکید کرد: تدوین شیوه‌نامه کمیته گردشگری پایدار، تدوین تقویم رویدادها برای ۳ ماهه نخست سال ۲۰۱۷ و برگزاری کارگاه آموزشی و نشست مشورتی توسعه برنامه راهبردی ملی در رابطه با گردشگری پایدار با همکاری یونسکو از دیگر اقدامات در این زمینه است.
معاون گردشگری اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید و به‌ویژه پس از برجام، رتبه رقابت‌پذیری گردشگری کشورمان ۴ پله بهبود یافته است و از رتبه ۹۷ به رتبه ۹۳ ارتقا یافته است، رتبه ایران از نظر امن‌ترین مقصد گردشگری در گزارش سازمان تجارت جهانی ۸۷ است و در منابع انسانی و بازار کار رتبه کشورمان ۱۰۵ است.
محب‌خدایی یادآور شد: در زیرساخت‌های فرودگاهی، زمینی و خدمات گردشگری رتبه ایران ۹۴ است و به‌طور تفکیک شده رتبه کشورمان در زیرساخت‌های فرودگاهی ۸۹، زمینی و بندری ۷۵ و خدمات گردشگری در جایگاه ۱۱۶ است، همچنین در منابع فرهنگ و مسافر تجاری رتبه ۳۸ به کشورمان اختصاص دارد.
به گزارش ایرنا، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد از سال ۱۹۸۰، روز ۲۷ سپتامبر (برابر با ۵ مهرماه) را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد.
علاوه بر این، سال ۲۰۱۷ میلادی نیز از سوی سازمان ملل متحد به عنوان «سال جهانی گردشگری پایدار، ابزار توسعه» نامیده شده است.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵
خبرنگار: علی اسدی** انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


روز جهانی گردشگری


محمد محب خدایی


دولت یازدهم