اخبار گردشگری, گردشگری و توریسم

بازاریابی ضامن توسعه و ترویج میراث فرهنگی و گردشگری است

احمد روستا روز دوشنبه در آستانه روز جهانی جهانگردی (پنجم مهرماه) در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: گردشگری از یک استراتژی و ثبات مدیریت که نماد دیپلماسی فرهنگی در سطح دنیاست باید برخوردار شود.
وی با بیان اینکه توجه ویژه به آثار فرهنگی و تاریخی کشور، نیاز به استفاده از تکنیک های تخصصی بازاریابی مربوط به میراث فرهنگی دارد، اظهار کرد: دنیای امروز در همه زمینه ها دنیایی پر از رقابت با گروه های حرفه ای با انواع ابزارها، تکنیک ها، مهارت ها، مدل ها و شیوه های کاملا تخصصی در امر بازاریابی است که در ترویج پدیده های گردشگری و جذب، حفظ و تقویت مخاطبان در میراث فرهنگی تاثیر بسزایی دارد.
روستا تصریح کرد: بازاریابی گردشگری باید توسط تیم های حرفه ای متشکل از فعالان گردشگری، کارشناسان حرفه ای بازاریابی و حتی گروههای تاثیرگذار گمنام اما علاقه مند و بعضی از فعالان دولتی و متولی گردشگری، در چارچوب مشخص و معین انجام شود.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه کم توجهی به آثار فرهنگی و تاریخی و عدم بازاریابی در این زمینه ، باعث کاهش رونق صنعت گردشگری می شود، گفت: امروز صنعت گردشگری محدود به گردشگری تفریحی نیست و با نفوذ به دیگر حوزه‌ها، نگرش‌ها نسبت به قدرت اقتصادی این صنعت را متحول و دگرگون ساخته است.
روستا با اشاره به دستاوردهای موفق در این حوزه طی سالهای اخیر، افزود: صنعت گردشگری و میراث فرهنگی به یکی از اولویت‌های توسعه‌ای و ایجاد درآمد پایدار در کشورهای مختلف تبدیل شده و ما نیز باید بیش از گذشته به این میراث ماندگار بها دهیم .
وی با بیان اینکه تداوم حرکتهای ترویجی، تبلیغاتی و آگاه کننده در توسعه صنعت گردشگری و میراث فرهنگی ضروری است، اظهار کرد: سرمایه گذاری برای حفظ و نگهداری آثار ارزشمند لازم بوده و رونق اقتصادی را نیز منجر می شود.
روستا خاطرنشان کرد: ایجاد ارتباط درست با مخاطبان هدف نیز از طریق بازاریابی باید مورد توجه قرار گیرد.
به گفته این استاد دانشگاه، پیروی از یک برنامه بلندمدت در جهت معرفی و ترویج میراث فرهنگی باعث می شود فرهنگ غنی ایران بهتر به دنیا معرفی شود و میان عموم مردم دنیا زبانزد باشیم.
روستا تاکید کرد: لازم است با کشورهایی که حاضر به تعامل هستند ارتباط برقرار کرده و موانع زیرساختی را مرتفع کنیم که این مساله نیز به استفاده از تکنیک های بازاریابی تخصصی نیاز دارد.
سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد از سال ۱۹۸۰، روز ۲۷ سپتامبر (برابر با ۵ مهرماه) را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد.
علاوه بر این، سال ۲۰۱۷ میلادی نیز از سوی سازمان ملل متحد به عنوان «سال جهانی گردشگری پایدار، ابزار توسعه» نامیده شده است.
فراهنگ **۹۰۲۲**۱۰۵۵
خبرنگار:رقیه نوری *انتشاردهنده : زینب کارگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


روزجهانی گردشگری


میراث فرهنگی


بازاریابی