اخبار گردشگری

استقبال گرم عشایر چرام از گردشگران عمانی/ شگفتی عمانی‌ها از زیبایی طسوج و میهمان نوازی عشایر

عشایر طسوج چرام با استقبال گرم و میهمان نوازی از توریست‌های کشور عمان آنها را به شگفتی واداشتند.
توریست‌های کشور عمان با حضور در منطقه طسوج چرام مورد استقبال گرم عشایر قرار گرفتند.
به گزارش کبنا از چرام, این سومین بار است که توریستهای عمانی به چرام می‌آیند و از مناطق دیدنی چرام از جمله چشمه بلقیس و منطقه سردسیری طسوج دیدن می‌کنند.
در طی دو هفته متوالی دو گروه توریست از کشور عمان از دبی وارد شیراز شده و مستقیماً به چرام آمدند.
در این سفر دکتر بابایی عضو فعال و سابق شورای شهر چرام کار میزبانی و مترجمی توریستها را بر عهده داشت.
این استاد دانشگاه و حوزه و رئیس سابق شورای شهرستان چرام گفت: گروه اول این توریستها از منطقه زیبای طسوج دیدن کردند و گروه دوم نیز از باغ زیبای چشمه بلقیس و مناطق تاریخی و باستانی شهر چرام از جمله قلعه تاریخی چرام و روستای آرند، بازدید نمودند.
“خمیس الریامی” که همراه با دوستانش اولین بار به چرام آمده بود درباره میهمان نوازی مردم چرام و روستای طسوج گفت: میهمان نوازی مردم روستای طسوج مرا شگفت زده کرد و ان شاء الله در سفرهای بعدی با تعداد بیشتری به این منطقه زیبا خواهیم آمد.
یکی دیگر از توریستها به نام” مرشد” افزود که منطقه زیبای طسوج می‌تواند محل زیبایی برای گردشگران عمانی باشد ولی نیاز هست مکانهایی برای استراحت گردشگران در این منطقه و همچنین در شهر چرام احداث شود و همچنین آسفالت جاده طسوج برای این منظور نیاز هست چون ما در طول مسیر در قسمت خاکی جاده خیلی اذیت شدیم.
“ظاهر العمری” که برای سومین بار به چرام آمده گفت: آنقدر میهمان نوازی مردم چرام برایم جالب بوده و مناطق گردشگری زیبایی دارد، باز هم به چرام خواهم آمد و خوشبختانه ایران از نظر امنیت مکان خوبی برای گردشگران خارجی است و مخصوصاً اینکه ایران و عمان دو کشور دوست به شمار می‌روند.
در پایان عضو سابق شورای شهر چرام افزود: روند جلب توریست از کشورهای عربی مخصوصاً عمان را ادامه خواهم داد و در سالهای آتی شاهد حضور توریست‌های بیشتری به چرام خواهیم بود.
شهرستان چرام دارای دو منطقه آب و هوایی گرمسیری و سردسیری به فاصله کوتاهی از هم می‌باشند که در صورت وجود زیر ساخت‌های مناسب. و تبلیغات لازم می‌تواند نقش ویژه‌ای در جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد و به رونق و اشتغال هم کمک ویژه‌ای نماید.
دریافت کننده: فهیمه قهرمانی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
۶۱۱۰/۹۸۶۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


عشایر


گردشگری


شهرستان چرام