اخبار گردشگری

قطار گردشگران خارجی وارد یزد شد

گردشگران این قطار لوکس بین المللی از کشورهای آلمان، سوئیس، بلژیک، اتریش، استرالیا، انگلستان، روسیه، الجزایر و هند، اول مهر ماه از مسیر عشق آباد و مرز باج گیران از توابع استان خراسان رضوی وارد کشورمان شدند و ابتدا در مشهد مقدس اقامت کردند.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: این گردشگران پس از ورود به یزد از آثار تاریخی از جمله مسجد جامع، دخمه و آتشکده زرتشتیان، باغ دولت آباد و بافت تاریخی یزد دیدن می کنند.
محمد رضا نصیری در گفت و گو با ایرنا افزود: گردشگران خارجی پس از بازدید از اماکن تاریخی شهر یزد به استانهای اصفهان، فارس و تهران عزیمت می کنند و سفر ۹ روزه خود را به پایان خواهند رساند.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد گفت: گردشگران این قطار به صورت یک شب در میان در قطار و شهرهای هدف گردشگری اقامت می کنند و سفر آنان از این نظر با سایر قطارهای گردشگری بین المللی که همه شبها را در قطار می گذرانند متفاوت است.
نصیری خاطرنشان کرد: استان های اصفهان، فارس و یزد به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مطرح هستند و اکثر گردشگران خارجی در سفر به ایران این استان ها را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند.
استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار بوده و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
۷۵۳۲/ ۶۱۹۷ خبرنگار:سعیدصادقی مقدم**انتشار: محمدحسین فلاح
irnayazdd@

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگران خارجی


قطار


یزد