اخبار گردشگری

ثبت اطلاعات بیش از ۹ هزار روستای سیستان و بلوچستان در سامانه هوشمند سازی زیرساخت ها

آریا نارویی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر این اقدام در ۶ ماهه نخست امسال, ۱۱ میلیارد ریال برای ایجاد تاسیسات و تامین زیرساخت های گردشگری ملی و استانی هزینه شده است.
وی افزود: همچنین در این مدت ۲۲ موافقت اصولی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان صادر شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر آغاز عملیات اجرایی هشت مجموعه گردشگری در سیستان و بلوچستان، ساخت سه دستگاه واحد اقامتی با پیشرفت مطلوب نیز در حال انجام است.
وی شمار پروژه های دارای اعتبار تصویبی پرداخت تسهیلات را در ۶ ماهه نخست امسال هفت پروژه برشمرد و ادامه داد: در این مدت برای ۱۲ واحد بوم گردی مجوز صادر شده که هشت واحد فعال و به بهره برداری رسیده است.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۱۱ میلیارد ریال برای ایجاد تاسیسات و تامین زیرساخت های گردشگری ملی و استانی هزینه شده است.
وی افزود: مجوز پنج پروژه فاقد پیشرفت فیزیکی ابطال و زمین ها به دولت بازگردانده شده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
۳۰۴۲**۳۲۱۳ خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


روستاها


سیستان و بلوچستان