اخبار گردشگری

چگونه یک گردشـــگر متشخص باشیم؟

انتشارات “دِبرت” کتابهای راهنمایی درباره موضوعات مختلف منتشر می کند که در آخرین کار خود به آداب سفر می پردازد.

به گزارش “توریسم آنلاین” هنگامی که به سفر رفته و در اوقات فراغت خود به سر می برید و می توانید نهایت لذت را از سفر خود ببرید موارد و آدابی هم وجود دارد که وظیفه هر گردشگری محسوب می شود.

در فرودگاه هنگامی که هزاران نفر قصد دارند تا از ایست بازرسی هرچه سریعتر رد شوند ،صبورانه در صف بایستید.در سالن انتظار فرودگاه از صحبت کردن با صدای بلند، با دوستان ،تلفن همراه و غیره پرهیز کنید.

در هواپیما اگر تمایلی ندارید ،لزومی ندارد که با مسافری کنار دستی خود حتما سر صحبت را باز کنید اما سعی کنید در مسیر سوار شدن و جای گرفتن دوستانه رفتار کنید و در حد امکان کمک حال باشید.

آداب در ســـــــــفر

همانطور که مهمانداران وظیفه دارند میزبانی خوشایندی داشته باشند شما نیز با صبر و حوصله و آرامش سوال و درخواست های خود را مطرح کنید.

راهروی میان صندلی برای تمام مسافران است و نباید آن را با وسایل همراه خود مسدود کنید.

اگر تمایلی به حرف زدن با مسافر صندلی کناری خود ندارید با رعایت ادب می توانید چشمان خود را ببندید، مطالعه کرده و یا به موزیک گوش کنید تا او را متوجه عدم تمایل خود کنید.

سفر با کودکان سختی های خاص خود را دارد اما آنها عزیزان ما هستند و نمی توان آنها را از برنامه حذف کرد.اگر کودکان در طول سفر ناآرام هستند می توانید با گرفتن اجازه از مهماندار در فضایی خالی موجود قدم زده و او را آرام کنید،این تغییر محیط می تواند موثر باشد.

آداب در ســـــــــفر

در هتل نسبت به آرامش اتاقهای کناری بی تفاوت نباشید.رعایت سکوت در آخر شب و صبحهای زود،صدای تلویزیون، رادیو و بستن در مواردی است که باید به آن توجه شود.

طریقه انعام دادن در فرهنگ ها متفاوت است.قبل از سفر به کشور مورد نظر می توانید در این باره جستجو کنید.اما بهترین اندازه انعام،سنجش کیفیت خدماتی است که به شما ارائه شده است.

بعضی از کودکان در مکان های عمومی سر و صدا راه انداخته و موجب سلب آرامش از دیگران می شوند،در این وضعیت عصبانیت و حتی خشونت والدین نه تنها وضع را بهتر نمی کند بلکه آن را بدتر می کند.با میانه روی در گوشه ای می توان وضعیت را کنترل کرد.

آداب در ســـــــــفر

+ ۵ مخالفم – ۰