اخبار گردشگری

۸۰ درصد مصوبات کارگروه گردشگری استان اردبیل اجرا نمی شود

کریم حاجی زاده روز یکشنبه در جلسه کارگروه گردشگری استان افزود: گردشگری از محورهای توسعه استان است و به دلیل اینکه فرابخشی است اجرای برنامه ‌های آن نیازمند مشارکت دستگاه‌ های متولی عضو کارگروه است.
او در زمینه ضرورت مطالعه گردشگری پایدار اردبیل اظهار کرد: مطالعه اهمیت ویژه داشته و عنصر برنامه‌ ریزی است که سال ‌ها است به ضرورت آن تاکید داریم.
حاجی ‌زاده با بیان اینکه شرح خدمات گردشگری استان احصا شده اما محدودیت اعتباری دارد، گفت: سال ۸۲ طرح جامع گردشگری استان توسط دانشگاه تهران مطالعه شده که البته در مرحله شناخت بوده و راهبرد ندارد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، او افزود: در سفر رئیس ‌جمهوری به اردبیل به قابلیت ‌های تاریخی و طبیعی اردبیل اشاره و به ضرورت مطالعه آن با کمک مشاور خارجی تاکید شده و این مطالعات مورد تاکید است.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ، بررسی‌ها نشان می‌ دهد مسافران خارجی علاقمند به بقعه شیخ صفی‌ الدین اردبیلی و گردشگری عشایر هستند و برای جذب گردشگر خارجی می‌بایست به این ۲ حوزه توجه شود.
وی همچنین بر لزوم حضور اردبیل در نمایشگاه های خارجی گردشگری تاکید کرد و گفت: حضور در سه نمایشگاه استانبول ، باکو و آلمان مورد تاکید است که انتظار می رود تامین اعتبار شود.
تقی زاده همچنین اظهار کرد: ۲۱ نقشه گردشگری در استان تدوین شده که انتظار می رود در فرودگاه اردبیل، پایانه مرزی بیله سوار، شورابیل و پارک ساحلی نقشه های گردشگری نصب شود.
پل معلق مشگین شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در ۱۲ کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.
مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه های اردبیل هستند.
همچنین مقبره شیخ حیدر ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، سنگ نبشته های ساسانی ، قلعه های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین شهر ، قیز قلعه و شاه تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


حاجی زاده


اردبیل