اخبار گردشگری

سیرجان مدلی جدید برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در کرمان است

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان محمود وفایی در دیدار با نماینده مردم شهرستان های بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی افزود: ثبت جهانی شهرستان سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم، نقطه عطفی برای مسئولان استان است که باید آن را به فال نیک گرفت و برای فعالیت های بعدی این شهرستان تلاش بیشتری بکار برد.
وی تصریح کرد: رشد و تعالی سیرجان جز در تعامل با مردم نبوده که باید به عنوان یک مدل ارتباطی برای دیگر شهرستانهای استان بکار برده شود.
وی به حمایت ها و همکاری های شهباز حسن پور نماینده مردم شهرستان سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، ارگانها و دستگاههای مرتبط در راستای ثبت جهانی سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم اشاره و عنوان کرد: بسیار خرسندم که در این مقطع از زمان در کنار برخی از مسئولان خدوم استان کرمان سهمی برای ارائه خدمت به مردم این دیار دارم.
گلیم شیریکی‌ پیچ از شاخص‌ ترین دست ‌بافته ‌های زنان روستایی و عشایری شهرستان سیرجان است که خاستگاه اصلی آن روستای دارستان در ۲۵ کیلومتری مرکز شهرستان سیرجان است.
استان کرمان در طول فعالیت دولت تدبیر و امید شاهد ثبت جهانی پنج اثر تاریخی و جاذبه طبیعی روستای تاریخی و دستکند میمند، کویر لوت شهداد، قنات های گوهر ریز چوپار، قاسم آباد و اکبرآباد بم بوده است.
سیرجان در فاصله ۱۸۰ کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
۷۴۲۹/۳۰۲۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


ثبت جهانی


گلیم