اخبار گردشگری

رونق مجدد گردشگری مصر پس از سال‌ها رکود

در مقایسه با سال ۲۰۱۶، درآمد بخش گردشگری کشور روسیه حدود ۱۷۰ درصد رشد داشته است و به حدود ۵/۳ میلیارد دلار افزایش یافته است. طبق آمار اعلام شده، از این تعداد گردشگر، ۷۵ درصد از کشورهای اروپایی می‌آیند و حدود ۲۰ درصد از دیگر کشورهای عربی وارد مصر شده‌اند. این در حالی است که اقتصاد کشور مصر شدیداً به تعداد گردشگران وابسته است.
پس از بی‌ثباتی سیاسی، حملات متعدد تروریستی، تعدادی مهمانان خارجی کشور مصر به‌شدت کاهش یافته است. پیش از انقلاب در سال ۲۰۱۱، این کشور در سال ۲۰۱۰ بیش از ۷/۱۴ میلیون گردشگر داشت و در سال ۲۰۱۶، تنها ۵/۴ میلیون نفر بود. بااین‌حال، در سال اخیر رشد قابل‌توجهی در تعداد گردشگران این کشور به وجود آمد.

یکی از عواملی باعث جذب توریست در این کشور شد، ضعیف بودن پول ملی کشور مصر است که قدرت خرید گردشگران را بالا می‌برد. بااین‌حال وجود، مقامات مصری انتظار دارند که تا انتهای امسال تعداد گردشگران بین ۷ تا ۹ میلیون نفر باشد.
طبق گفته رئیس کمیته توسعه گردشگری، هشام آدودیهاری، هدف کشور مصر این است که تعداد گردشگران این کشور را به سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ برساند و داده‌ها نیز نشان می‌دهند که توسعه قابل‌توجهی در گردشگری روی دهد و این مسیر می‌تواند برای صنعت گردشگری این کشور بهبود بخش باشد.
در اکتبر سال ۲۰۱۵ و پس از سقوط هواپیمای حامل گردشگران روسیه در پرواز شرم‌الشیخ به سنت پترزبورگ، کلیه پروازهای بین کشور روسیه و مصر به حالت تعلیق درآمد. در جریان این تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که حادثه روی داده تروریستی بوده و ۲۱۷ گردشگر روسیه در این حادثه کشته شدند.