اخبار گردشگری

تصاویر:معروف ترین دیوارهای دنیا

در طول تاریخ برای جدا کردن سرزمین ها از هم و محصور کردن کشورها دیوارهای طویل و بلندی بنا شدند که بعدها نماد آن سرزمین شده اند.

به گزارش “توریسم آنلاین” این دیوارهای طویل و بلند داستانهای متفاوتی دارند :دیوار برلین که بیش از ۲۵۰ نفر برای عبور از آن جان باختند و یا دیوار بزرگ چین که می گویند از فضا هم می توان آن را دید!

در ادامه دیوارهای بزرگ دنیا را با هم مرور می کنیم:

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین احتمالا مشهورترین دیوار این فهرست است که بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ سال قدمت دارد و میانگین ارتفاع آن ۷٫۸۸ متر و در بلندترین نقطه به ۱۴ متر هم می رسد.باور عامه ای وجود دارد که دیوار بزرگ چین از فضا هم قابل مشاهده است که البته بدون چشم مسلح امکان پذیر نیست.طول دیوار بزرگ چین ۱۳,۱۷۰مایل است.

دیوار برلین
دیوار برلین

دیوار برلین-که البته به صورت کامل ویران شد- به ارتفاع ۲ متر و طول ۹۶ مایل که در حدود ۲۵۰ نفر برای عبور از آن کشته شدند؛۳۰۲ برجک نگهبانی و ۲۰ پناهگاه در این دیوار وجود داشت که درحدود یک هزار و ۲۰۰ سرباز را در خود جای می داد.

دیوار برلین

دیوار هادریان یک دیواره دفاعی سنگی به طول ۸۴ مایل که به عنوان دیوار “رم” نیز مشهور است و از رودخانه “تاین” –شرق انگلستان- تا خور “سالوی” –غرب این کشور- امتداد دارد و ساخت آن ۶ سال به طول انجامیده است.

دیوار برلین

دیوارهای “استون” مجموعه دیوارهای سنگی و دفاعی هستند که شهر “استون” در جنوب کرواسی را احاطه کرده اند.طول این دیوار ۴٫۳ مایل است.

+ ۰ مخالفم – ۰