اخبار گردشگری

سینما فلسطین تهران

سینما فلسطین تهران، یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال مشهورترین سینماهای این شهر است. این سینما، در سال ۱۳۴۸ تأسیس شد. در ابتدا سینما فلسطین، تنها یک سالن آن هم با ظرفیت ۱۰۳۹ نفر داشت. تا این‌که، سال ها بعد مورد بازسازی قرار گرفت و سرانجام با سه سالن مجهز در سال ۱۳۸۱ بازگشایی شد. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، سالن شماره یک این سینما ظرفیتی برابر با ۵۵۱ نفر، و سالن دوم و سوم آن گنجایشی معادل ۱۷۲ نفر را دارا می‌باشند. باید بگوییم که نام سابق این مجتمع، گلدن‌سینی بوده است.
سینما فلسطین تهران، دارای امکانات و تجهیزاتی همچون سیستم دالبی و آتش نشانی و نورپردازی پیشرفته می‌باشد. همچنین، تعدادی فروشگاه عرضه لوازم فرهنگی نیز در این مجتمع در دسترس شماست. گفتنی است که این سینما تحت نظر وزارت آموزش و پرورش و مرکز جشنواره بین‌المللی آموزشی و تربیتی رشد اداره می‌شود. مالکیت این مجموعه را جناب آقای علی رضایی بر عهده دارند.
تأسیس سینما در ایران به دوران مظفرالدین شاه قاجار بازمی‌گردد. لازم به ذکر است که این سالن‌ها در ابتدا به وسیله غیر ایرانی‌ها و اقلیت‌های دینی افتتاح گردیدند. در آن روزگار، فردی به نام روسی خان در زمره اولین افرادی بود که اقدام به گشایش سینماهای مختلفی در تهران بزرگ نمود. یکی از آن سینماها در خیابان علاءالدوله ( فردوسی فعلی) و سینمای دیگری در خیابان لاله‌زار تهران بود. با این مقدمه، کلنگ افتتاح چندین و چند سینما در تهران زده شد و بتدریج سینماهای مختلفی در این شهر آغاز به کار کردند. یکی از این سینماهای قدیمی فلسطین بوده که در بالا شرح این مرکز را برایتان بیان کردیم. مسلماٌ سر زدن به این سینما و تماشای فیلم مورد علاقه‌تان در آن خالی از لطف نیست.
آدرس: تهران، میدان فلسطین، خیابان طالقانی، نبش خیابان سبا.
شماره تماس: ۶۶۹۶۵۳۷۳-(۰۲۱)

سینما فلسطین تهران

سینما فلسطین تهران

سینما فلسطین تهران

سینما فلسطین تهران

سینما فلسطین تهران

سینما فلسطین تهرانسینما فلسطین تهران