اخبار گردشگری

اعتبارات میراث فرهنگی جوابگوی مرمت بناهای تاریخی گیلان نیست

رضا علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقلیم و وضعیت آب و هوایی گیلان بگونه ایست که نیاز به مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی را دوچندان می کند.
وی خاطرنشان کرد:بیرون آمدن از این خسران ، نیازمند عزم همه‌جانبه دستگاه‌ها، مشارکت عمومی و مالکان بناهاست.
وی اظهار کرد:در حوزه شهری،شهرداری‌ها و در حوزه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید در احیای جریان هویت‌ساز خود ایفای نقش کنند.
وی ادامه داد:زیرساخت‌های صنعت گردشگری باید به‌ موازات رو بناها به ‌سرعت آماده شود و این مستلزم تأمین منابع اعتباری است.
علیزاده با اشاره به وضعیت اقتصادی و سیاسی ایران طی سالهای اخیر بیان کرد:پس از برجام دروازه‌های ایران برای ورود گردشگران باز شده و موجبات توسعه اقتصاد از طریق درآمد حاصل از گردشگری را فراهم آورده است.
وی؛لغو روادید و ایجاد ابزارهای مختلف برای معرفی بهتر کشور را لازمه توسعه در سطح ملّی دانست و تأکید کرد:اقتضا چنین است که از طریق ورود به بازارهای گردشگری، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها برای جذب گردشگر اقدام شود.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری گیلان ،گردشگری را صنعتی فرا بخشی دانست که همه دستگاه‌ها باید در کنار هم برای توسعه آن تلاش کنند.
علیزاده به مشکلات حقوقی و مقرراتی برای سرمایه ‌گذاری در سواحل اشاره و تصریح کرد : دستگاه‌های مختلف در این حوزه ضوابط متناقضی دارند و این در حالیست که این بخش فرصت قابل‌اعتنایی در گردشگری گیلان است و باید به نتیجه واحدی برای ایجاد حاشیه امن سرمایه‌گذاری دست یافت.
۸۷ هتل، ۲۳ هتل آپارتمان، ۷۵ مجتمع گردشگری، ۴۷ مهمانپذیر، ۱۰۴۳خانه مسافر ، ۲۳۳ واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و ۶۲ دفتر خدمات مسافرتی با ۴۰۰ راهنمای گردشگری در گیلان فعال هستند.
در حال حاضر در تاسیسات گردشگری گیلان شش هزار و ۳۲ نفر شاغل هستند که از این تعداد چهار هزار و ۹۲۶ نفر مرد و یک هزار و ۱۰۶نفر را بانوان تشکیل می دهند.
خبرنگار:ضامن**انتشار دهنده: بابایی
۱۸۸۱ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


اعتبار