اخبار گردشگری

ایجاد کریدور بیستون- طاق بستان در اولویت فعالیت های دولت در استان است

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ اسداله رازانی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه گردشگری استان در استانداری با بیان اینکه گردشگری یکی از محورهای توسعه استان است، افزود: هم بیستون و هم طاق بستان از جمله آثار مهم و ارزشمند جهانی است که باید زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی بیشتری را در این آثار فراهم کنیم.
وی در باره ساماندهی و طراحی ورودی شهر بیستون به عنوان شهری با اثر جهانی گفت: آثار بسیار با ارزشی در مجموعه تاریخی بیستون وجود دارد که باید بیشتر و بهتر آنها را معرفی کنیم.
او یادآور شد که این پروژه در دولت قبل یک بار به تصویب رسید اما پیگیری نشد و از سال ۹۴ دوباره پیگیری شد و ما مصمم به اجرای آن هستیم.
کریدور بیستون – طاق بستان ۳۰ کیلومتر طول دارد و در نظر است ۲ اثر تاریخی مهم استان را به هم متصل کند.
استاندار کرمانشاه در ادامه این جلسه بر ساماندهی ورودی شهرهای استان تاکید کرد و خواستار برون رفت این ورودی ها از آشفتگی های فعلی شد.
رازانی با اعلام تشکیل ستاد ساماندهی ورودی شهرهای استان در این جلسه و تصویب آن افزود: در ورودی شهرهای استان به ویژه شهر کرمانشاه شاهد حجم زیادی از نخاله و نایلون هستیم که بسیار بد منظر است.
وی از فرمانداران خواست در شهرستان ها این ستاد را با حضور شهرداری، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مرتبط تشکیل دهند و با جدیت مقوله ساماندهی شهرها را شروع کنند.
وی تاکید کرد این ساماندهی موضوعی اورژانسی و فوری است و باید امسال شروع شود.
استان کرمانشاه با حدود ۲ میلیون جمعیت دارای ۳۱ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.
در استان کرمانشاه تاکنون بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده که بیش از ۲ هزار ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.
تنها اثر جهانی استان کرمانشاه کتیبه داریوش هخامنشی در بیستون است.
۳۰۳۳/۸۰۶۶ خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*


فرهنگی


کریدور بیستون به کرمانشاه


میراث فرهنگی


استاندار کرمانشاه