اخبار گردشگری

ترویج گردشگری مذهبی باعث معرفی و آشنایی مردم با بقاع متبرکه می شود

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی آستان مقدس امزاده آقا علی عباس (ع) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: طبق سیاست های اصلی و انعقاد قرارداد با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مکان های متبرکه و آستان امامزادگان به مرکزهای قطب گردشگری مذهبی تبدیل می شود.
وی با تاکید براینکه آشنایی مردم با معارف خدا و قرآن اصلی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: از فرصت وجود امام زادگان برای فرهنگ سازی در این حوزه باید بهره گیری کرد.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه حضور رسانه ها در کنار بقعه های متبرکه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: رسانه ها در معرفی امام زادگان و بقعه های متبرکه بسیار موثر عمل کرده اند و بخش اعظمی از آشنایی مردم با امامزادگان به علت فعالیت فعالیت رسانه هاست.
وی همچنین با اشاره به وجود ۳۶ امام زاده در شهرستان نطنز به ویژه امام زادگان شاخص آقا علی عباس (ع) و شاهزاده محمد (ع) در بادرود، تصریح کرد: این شهرستان می تواند تبدیل به قطب گردشگری مذهبی شود.
محمدی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: اجرای طرح های عمرانی در بقعه های متبرکه باید با نظارت دقیق و کافی و رعایت اصول فنی و همراه با نقشه جامع باشد.
وی به متولیان بقعه های متبرکه توصیه کرد: به همان اندازه که در بحث های عمرانی آستان مقدس فعال هستند به مدیریت اخلاقی، دینی و اسلامی نیز توجه ویژه ای داشته باشند و تکریم، احترام و محبت به زائران را در اولویت کاری خود قرار دهند.
با صرف ۷۳ میلیارد ریال از محل مشارکت خیران و منابع داخلی ۷ طرح عمرانی،تجاری، درمانی و رفاهی در آستان مقدس امامزاده آقا علی عباس (ع) با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به بهره برداری رسید.
امامزادگان آقا علی عباس (ع) و شاهزاده محمد (ع) ۲ تن از فرزندان بلافصل امام موسی بن جعفر هستند که در سال ۲۰۳ هجری قمری به دست ماموران مامون عباسی در کویر داغ و تفتیده بادرود به شهادت رسیدند.
مضجع این دو امامزاده که در فاصله ۶ کیلومتری بادرود، ۳۸ کیلومتری نطنز و ۱۶۵ کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد، امروز ملجا و مامن زائران از شهرهای دور و نزدیک کشور است.
۷۴۳۰/۶۱۳۶ خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی – انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری مذهبی


بقاع متبرکه


اوقاف و امور خیریه