اخبار گردشگری

تعریف بیش از هفت هزار میلیارد ریال طرح برای تبریز ۲۰۱۸

به گزارش ایرنا، محمدصادق پورمهدی روز پنجشنبه در نشست ستاد اجرایی و برنامه‌ریزی تبریز ۲۰۱۸ با اشاره به گزارش‌های ارائه ‌شده در راستای تحقق برنامه‌های تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام، اظهار کرد: تا به امروز در این خصوص اولین گزارش‌ها به سازمان کنفرانس اسلامی ارائه ‌شده و البته این روند ادامه دارد.
وی در خصوص انتشار نشریه اطلاع‌رسانی مختص تبریز ۲۰۱۸، بیان کرد: این نشریه باید بر اساس استانداردهای سازمان کنفرانس اسلامی به زبان‌های مختلف ترجمه شود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم معرفی اماکن و مناطق گردشگری استان، خاطرنشان کرد: در راستای معرفی هرچه بهتر استان در نشریه تبریز ۲۰۱۸ باید از افراد متخصص و باتجربه بهره‌مند شد که در این رابطه حضور اساتید دانشگاه‌ها می تواند مفید باشد.
وی همچنین با اشاره به ضرورت مشارکت و پای‌کار آمدن بخش خصوصی در راستای تحقق برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸، بیان کرد: مسوولان باید تکالیفی را که در این ارتباط برایشان تعریف ‌شده است، به ‌صورت جدی پیگیری کنند.
پورمهدی گفت: محور اصلی در بحث تبریز ۲۰۱۸ شهرداری تبریز است، اما سازمان های دیگرنیز وظایفی دارند.
وی خاطرنشان کرد: از جمله مسائل اولویت‌دار در ارتباط با تبریز ۲۰۱۸ کف سازی و ساماندهی بازار تبریز، اتمام سالن همایش‌های بین‌المللی تبریز و ساماندهی مقبره الشعرا است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: همچنین قرار بود بیش از ۱۰ مورد موزه در تبریز تا فرا رسیدن تبریز ۲۰۱۸ به اتمام برسد که تا به امروز تنها چند موزه تمام‌ شده است.
وی پیگیری طرح‌های توسعه فرودگاه تبریز را از دیگر موارد ضروری مرتبط با برنامه تبریز ۲۰۱۸ ذکر و اضافه کرد: همه اقدامات ما درباره برگزاری هر چه بهتر تبریز ۲۰۱۸ زیر نظر است و کوچک ترین مورد در فضای مجازی منعکس می شود.
کلان شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده و ستادهای ملی و استانی این رویداد فرهنگی- گردشگری بین المللی تشکیل شده است.
خبرنگار: انصاری**انتشار: عزیزی راد
۷۱۳۰/۵۱۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


تبریز ۲۰۱۸


معاون استاندار