رپرتاژ خبری

افزایش ۱.۳میلیونی جمعیت دانش آموزی کشور

دانش آموز

افزایش ۱.۳میلیونی جمعیت دانش آموزی کشور

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش، از افزایش یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری تعداد دانش آموز کل کشور تا سال ۱۳۹۹ در مقایسه با سال ۱۳۹۵ خبر داد.

اسفندیار چهاربند با اشاره به اینکه امسال کمبود معلم نداریم به خبرنگار گفت: حدود ۲۵هزار معلم را در مناطق و مدارس به کار خواهیم گرفت که در این صورت هیچ کمبود معلمی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: از مجموع معلمانی که جذب شده‌اند حدود ۱۸هزار نفرشان ورودی سال ۹۲ دانشگاه فرهنگیان هستند و نزدیک به ۷هزار و چهارصد نفر هم پس از گذراندن دوره یکساله پودمانی آزمون۹۵ جذب شده‌اند.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در حال حاضر ما هیچ نیروی نهضتی جذب نکرده‌ایم و تمام معلمان ما نیروی رسمی، پیمانی و حق التدریسی هستند.

وی اضافه کرد: امسال برای یک میلیون و ۵۰۰هزار ساعت نیروی حق‌التدریسی جذب کرده‌ایم که نسبت به سال گذشته  ۱۵۰هزار ساعت افزایش داشته‌ایم.

دانش آموز

چهاربند اظهار کرد: بخشی ازاین نیروها شاغلینی هستند که اضافه تدریس می‌گیرند و بخشی هم از لحاظ اداری حق‌التدریس شناخته می‌شوند.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش به افزایش دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: تعداد دانش آموز ما در همه مقاطع درسی در حدود سیصد و ۱۵هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹نیز در مقایسه با سال ۱۳۹۵ حدود ۱ میلیون و سیصد هزار نفر افزایش جمعیت دانش آموزیخواهیم داشت.

چهاربند گفت: از این تعداد حدود ۵۰۰هزار نفر به دلیل افزایش جمعیت، از پایه اول اضافه می‌شوند و مابقی هم شامل بازماندگان از تحصیل و کسانی که به دلیل افزایش یکسال به شاخه فنی حرفه‌ای و کاردانش در مدرسه مانده‌اند، هستند.

منبع: پرتال دانش آموزی