اخبار گردشگری

طرح مسیرگشایی جاده علویان مراغه، گامی درراستای توسعه گردشگری روستایی

حسین گل محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: هم اکنون نیز در این مسیر، گردشگری در جریان است و روزهای تعطیل افراد بسیاری برای دیدن طبیعت زیبای حاشیه این جاده در این مسیر تردد می کنند که امیدواریم با بهره برداری از طرح مسیر گشایی جاده علویان و ایجاد امکانات رفاهی بیشتر، از ظرفیت های گردشگری منطقه به نحو مطلوبی استفاده کنیم.
وی به تملک سه واحد مسکونی روستایی واقع در این مسیر اشاره کرد و گفت: مسیر گردشگری که برای این جاده در نظر گرفته شده ۲ بانده بوده و ۲۴ متر عرض دارد.
گل محمدی اضافه کرد: تاکنون برای اجرای این طرح و نیز ساماندهی کانال موجود و جدول گذاری و زیرسازی بیش از ۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دهیاری روستای علویان هزینه شده است.
وی به اقدامات جانبی برای توسعه گردشگری در این منطقه اشاره کرد و گفت: ایجاد بازارچه سنتی علویان با ۳۰ غرفه و با اعتبار ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری و شورای اسلامی علویان نیز در این راستا در دست اقدام است و احیا جاده قدیم قشلاق نیز از طرح های آتی است.
رئیس شورای شهر مراغه نیز در این ارتباط به ایرنا گفت: شورای شهر توجه ویژه ای به امر گردشگری دارد و توسعه راه های ارتباطی یکی از راه های توسعه گردشگری است.
یحیی غلامی افزود:گفت : سند توسعه شهر مراغه بر مبنای کشاورزی و گردشگری است و با معرفی مراغه به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی و خشکبار می توان اقدامات موثری را در خصوص معرفی شهرستان به عنوان منطقه نمونه گردشگری و کشاورزی انجام داد.
شهرستان مراغه با وسعت ۲۱۸۶ کیلومتر مربع (۴٫۸ درصد مساحت استان آذربایجان شرقی) در ۱۳۰ کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال با شهرستان تبریز، از سمت شرق با شهرستان‌ های بستان‌آباد، هشترود و چاراویماق، از سمت غرب با شهرستان ‌های بناب، عجب شیر، ملکان و از سمت جنوب با استان آذربایجان غربی هم ‌مرز است.
طبق آخرین تقسیمات کشوری شهرستان ویژه مراغه دارای ۲ بخش به نام ‌های مرکزی (شامل دهستان‌ های قره ‌ناز، سراجوی غربی و سراجوی شمالی) و سراجو (شامل دهستان ‌های سراجوی شرقی، سراجوی جنوبی و قوری ‌چای غربی)، ۲ نقطه شهری به نام ‌های مراغه و خداجو و ۱۷۸ آبادی است.
خبرنگار:ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
۳۰۷۷/۷۴۸۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


روستایی


مراغه