اخبار گردشگری

تاثیر فناوری بر سفر در سال ۲۰۱۷


۱٫ روش پرداخت نوین

روش پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری دیگر قدیمی شده است و روش‌های جدید و راحت‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کدهای QR

کدهای QR کدهای چاپی هستند که توسط مشتریان اسکن شده اند تا بتوانند پرداخت تلفن همراه را آسان کنند. با اسکن این کد در تاکسی می‌توانید روند پرداخت را راحت و سریع انجام دهید.

eWallets

eWallets روش بسیار راحت و مطمئن برای پرداخت در هنگام سفر است که اغلب با روش های چندگانه حفاظت شده، مانند شماره پین، شناسایی بیومتریک یا سوالات امنیتی انجام می‌شود و در میان مسافران بسیار محبوب است.



۲٫ رباتهای گپ ( Chatbots)

Chatbots ها رابط های متن، قوانین، هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی هستند که ۲۴/۷ سرویس قابل دسترسی برای مشتریان بر روی وب سایت ها و رسانه های اجتماعی ارائه می دهند. هتل ها می توانند از chatbots برای ارائه پیشنهادات و توصیه ها در مورد رویدادهای محلی، نمایشگاه های نزدیک و گزینه های غذاخوردن استفاده کنند.


۳٫ تکنولوژی ترجمه

از طریق برنامه‌های جدیدی که در رابطه با ترجمه است می‌توانید به راحتی با مردمان محلی مکالمه و ارتباط داشته باشید. برنامه‌هایی نظیر Google Translate، TripLingo، iTranslate یا sayhi برنامه‌هایی هستند که در سفرهای خارج از کشور بسیار مورد استفاده مسافران قرار می‌گیرند. مسافران همیشه خواستار تجربه‌ی فرهنگ جدید هستند که با این برنامه‌ها امکان‌پذیر است.


۴٫ Google Trips

علاوه بر برنامه ها و سایت های مسافرتی، Google Trips با ذخیره ایمیل و سازماندهی برنامه های سفر و همچنین ارسال یادآورهای مفید به کاربر از طریق دستگاه های مختلف در بهبود روند سفر، به شما کمک زیادی خواهد کرد. این برنامه به صورت آنلاین در دسترس است و می تواند برای دسترسی آفلاین هم برخی تنظیمات را ذخیره کرد. Google Trips همچنین دسترسی به نقشه ها را برای ناوبری آسان و اطلاعات اضافی مانند راهنمایی های آب و هوایی را نیز ارائه می دهد.


مترجم:سحر مردانه

منبع: tech.co