اخبار گردشگری

گردشگری گیلان رنگ و بوی محرم به خود می گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : گیلان یکی از قطب های گردشگری کشور است و فعالیت تخصصی در حوزه گردشگری یکی از اولویت های این اداره کل است.
رضا علیزاده تصریح کرد : گردشگری فرهنگی به لحاظ پیشینه و وجود آئین های بسیار یکی از پر طرفدارترین شاخه های گردشگری در گیلان است و آئین های مرتبط با عزاداری‌ محرم در نقاط مختلف استان فرصتی مغتنم در عرصه جذب گردشگران مذهبی است.
وی ادامه داد: انتظار می رود تا دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در راﺳﺘﺎی ﺗﺮوﯾﺞ ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﻣﺬﻫﺒﯽ اقدامات موثری انجام دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به روند تغییرات صنعت گردشگری و نیز تاثیر آن در ذائقه سفر گردشگران،همگام شدن دفاتر خدمات مسافرتی با سرعت روند این تغییرات و بهره گیری از مباحث تخصصی روز دنیای گردشگری را مورد تاکید قرار داد.
علیزاده؛ ضمن توصیه به دفاتر خدمات مسافرتی در خصوص بهره گیری از راهنمایان حرفه ای در تورها گفت: انتظار اداره کل از دفاتر خدمات مسافرتی این است که با بهره گیری از راهنمایان متخصص گردشگری،جاذبه ها و مقاصد گردشگری گیلان را بهتر معرفی کنند و بدین ترتیب ارتباط مطلوبی بین زنجیره های خدماتی،تفریحی و گردشگری برقرار شود.
وی؛ آئین های مرتبط با عزاداری‌ محرم در نقاط مختلف گیلان را فرصتی مغتنم در عرصه جذب گردشگران مذهبی دانست و افزود:جذب گردشگران علاقمند به آئین های ماه محرم علاوه بر جنبه‌های معنوی می ‌تواند در ارتقاء سطح فرهنگی و نیز اقتصادی اثرگذار باشد و توسعه پایدار مناطق برخوردار از جاذبه های مذهبی را رقم زند؛ لذا انتظار می رود دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در راستای ﺗﺮوﯾﺞ ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﻣﺬﻫﺒﯽ اقدامات موثری انجام دهند.
۸۷ هتل، ۲۳ هتل آپارتمان، ۷۵ مجتمع گردشگری، ۴۷ مهمانپذیر، ۱۰۴۳خانه مسافر ، ۲۳۳ واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و ۶۲ دفتر خدمات مسافرتی با ۴۰۰ راهنمای گردشگری در گیلان فعال هستند.
در حال حاضر در تاسیسات گردشگری گیلان شش هزار و ۳۲ نفر شاغل هستند که از این تعداد چهار هزار و ۹۲۶ نفر مرد و یک هزار و ۱۰۶نفر را بانوان تشکیل می دهند.
خبرنگار: ضامن **انتشار دهنده: بابایی
۱۸۸۱ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


محرم